Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Chase Dimond, podzielił się 9 zasadami skutecznego e-mail marketingu. Oto one:
#1. Segmentuj swoją listę
Segmentuj ludzi na podstawie ich:
-wieku
-płci
-kraju
-zaangażowania
-historii zakupów
Następnie wysyłaj różne wiadomości e-mail do każdego segmentu. Dzięki temu Twoje e-maile będą bardziej trafne i angażujące.
#2. Personalizuj swoje maile
Zbieraj od swoich subskrybentów takie dane jak:
-imię
-płeć
-zainteresowania
-datę urodzin
Następnie używaj tych informacji w swoich mailach. Ludzi otwierają maile, czytają je i klikają dużo częściej, kiedy są one spersonalizowane.
#3. Ułatwiaj wypisanie się z listy
Nie trzymaj swoich subskrybentów jak zakładników. Upewnij się, że link do wypisania się z Twojej listy jest:
-przejrzysty
-widoczny
-funkcjonalny
W ten sposób ludzie będą mogli się łatwo wypisać, kiedy będą tego chcieli.
#4. Oferuj coś wartościowego
Daj subskrybentowi coś wartościowego w zamian za jego maila. Na przykład:
-zniżkę
-ebooka
-darmowy produkt
-wskazówki
-dostęp na wyłączność
Nie proś ich o dołączenie, tylko daj im powód, aby sami chcieli dołączyć.
#5. Nie sprzedawaj od razu
Jeśli ktoś dołączy do Twojej listy mailingowej, to w pierwszej kolejności zaoferuj mu wartość w postaci:
-porady
-wartościowej treści
-wiedzy
-rekomendacji
-aktualizacji
Dopiero kiedy to zrobisz możesz przejść do sprzedaży. Pamiętaj - najpierw dawaj, a dopiero później o coś proś.
#6. Usuwaj niezaangażowanych subskrybentów
Regularnie przeglądaj swoją listę mailingową i usuwaj z niej osoby, które:
-nie otwierają Twoich maili
-nie angażują się w Twoje maile
lub
-nie dokonały zakupu u Ciebie
W ten sposób poprawisz jakość Twojej listy mailingowej.
#7. Wchodź w interakcję ze swoimi subskrybentami
Rozpocznij dwukierunkową konwersację poprzez:
-proszenie ludzi o odpowiedź
-odpowiadanie na odpowiedzi ludzi
-wsłuchiwanie się w to co ludzie mają do powiedzenia (feedback)
To najprostszy sposób na wzmocnienie relacji ze swoimi odbiorcami. Dodatkowym plusem jest też większa dostarczalność Twoich maili.
#8. Spraw, aby subskrybenci poczuli się jak u siebie
Nadaj swoim listom mailowym charakterystyczne nazwy takie jak:
-prawdziwi nerdowie
-maniacy mody
-boginie fitnessu
W ten sposób twoi subskrybenci poczują, że są częścią czegoś większego i to pokochają.
#9. Przejdź do senda
Twoi subskrybenci, zresztą jak inne ludzie, są osobami zajętymi/zapracowanymi. Dlatego Twoje maile powinny być:
-bezpośrednie
-proste
-zwięzłe
Ludzie bardziej angażują się w maile, których nadawcy szanują ich czas.