logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Email marketing

9 zasad e-mail marketingu

Email marketing
Źródło:



Chase Dimond, podzielił się 9 zasadami skutecznego e-mail marketingu. Oto one:

#1. Segmentuj swoją listę

Segmentuj ludzi na podstawie ich:
-wieku
-płci
-kraju
-zaangażowania
-historii zakupów

Następnie wysyłaj różne wiadomości e-mail do każdego segmentu. Dzięki temu Twoje e-maile będą bardziej trafne i angażujące.

#2. Personalizuj swoje maile

Zbieraj od swoich subskrybentów takie dane jak:
-imię
-płeć
-zainteresowania
-datę urodzin

Następnie używaj tych informacji w swoich mailach. Ludzi otwierają maile, czytają je i klikają dużo częściej, kiedy są one spersonalizowane.

#3. Ułatwiaj wypisanie się z listy

Nie trzymaj swoich subskrybentów jak zakładników. Upewnij się, że link do wypisania się z Twojej listy jest:
-przejrzysty
-widoczny
-funkcjonalny

W ten sposób ludzie będą mogli się łatwo wypisać, kiedy będą tego chcieli.

#4. Oferuj coś wartościowego

Daj subskrybentowi coś wartościowego w zamian za jego maila. Na przykład:
-zniżkę
-ebooka
-darmowy produkt
-wskazówki
-dostęp na wyłączność

Nie proś ich o dołączenie, tylko daj im powód, aby sami chcieli dołączyć.

#5. Nie sprzedawaj od razu

Jeśli ktoś dołączy do Twojej listy mailingowej, to w pierwszej kolejności zaoferuj mu wartość w postaci:
-porady
-wartościowej treści
-wiedzy
-rekomendacji
-aktualizacji

Dopiero kiedy to zrobisz możesz przejść do sprzedaży. Pamiętaj - najpierw dawaj, a dopiero później o coś proś.

#6. Usuwaj niezaangażowanych subskrybentów

Regularnie przeglądaj swoją listę mailingową i usuwaj z niej osoby, które:
-nie otwierają Twoich maili
-nie angażują się w Twoje maile
lub
-nie dokonały zakupu u Ciebie

W ten sposób poprawisz jakość Twojej listy mailingowej.

#7. Wchodź w interakcję ze swoimi subskrybentami

Rozpocznij dwukierunkową konwersację poprzez:
-proszenie ludzi o odpowiedź
-odpowiadanie na odpowiedzi ludzi
-wsłuchiwanie się w to co ludzie mają do powiedzenia (feedback)

To najprostszy sposób na wzmocnienie relacji ze swoimi odbiorcami. Dodatkowym plusem jest też większa dostarczalność Twoich maili.

#8. Spraw, aby subskrybenci poczuli się jak u siebie

Nadaj swoim listom mailowym charakterystyczne nazwy takie jak:
-prawdziwi nerdowie
-maniacy mody
-boginie fitnessu

W ten sposób twoi subskrybenci poczują, że są częścią czegoś większego i to pokochają.

#9. Przejdź do senda

Twoi subskrybenci, zresztą jak inne ludzie, są osobami zajętymi/zapracowanymi. Dlatego Twoje maile powinny być:
-bezpośrednie
-proste
-zwięzłe

Ludzie bardziej angażują się w maile, których nadawcy szanują ich czas.