logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Algorytm Twittera

Jak wykorzystać zmianę algorytmu Twittera?

Social media Twitter / X
Źródło:



Algorytmy mediów społecznościowych cały czas się zmieniają. Zmiany te często wywołują oburzenie, narzekanie i frustrację (tak jak ostatnia zamiana algorytmu Twittera/X).

Ale zmiana algorytmu to też szansa - na naukę, adaptację, a nawet odniesienie sukcesu.

A oto kilka wskazówek, które pomogą Ci rozwijać media społecznościowe, nawet kiedy algorytmy platform społecznościowych się zmienią. I chociaż wskazówki te dotyczą głównie X (dawnego Twittera), to możesz z powodzeniem wykorzystać je również w innych mediach społecznościowych.

Wskazówka #1: Wolumen ma znaczenie

Niektórzy z twórców narzekających na zmianę algorytmu tweetują tylko raz w tygodniu lub dwa razy w miesiącu. Ale to już nie wystarcza.

Justin Welsh zwiększył częstotliwość tweetowania z 2 do 4 tweetów dziennie.

Nie musisz publikować tak dużo, aby odnieść sukces. Ale każda dodana treść dostarcza teraz danych, na podstawie której można wyciągać jakieś wnioski.

Podpowiedź: Korzystaj z funkcji automatycznego retweetowania TweetHunter, aby ponownie publikować treści kilka/kilkanaście godzin po ich pierwszej publikacji. Daje to Twoim treściom szansę na dotarcie do ludzi na całym świecie, w różnych strefach czasowych i w różnych harmonogramach mediów społecznościowych.

Wskazówka #2: Stwórz wyznawców

Kiedyś można było jednym tweetem uzyskać ogromne zaangażowanie użytkowników. Teraz trzeba poruszyć ludzi. Potrzebujesz grupy wyznawców, a nie tylko zwolenników.

Pokaż, że w czymś jesteś pasjonatem i w ten sposób "zarażaj" ludzi. Wykorzystuj media społecznościowe po to, aby mówić o tym co robisz.

Wskazówka #3: Zaangażowanie liczy się bardziej niż kiedykolwiek

Publikowanie treści już nie wystarcza. Trzeba też angażować odbiorców. A ci teraz angażują się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

Staraj się publikować codziennie. Angażuj się w interakcje z ludźmi, odpisuj na ich zapytania i komentarze, rozmawiaj z nimi na czacie.

Podpowiedź: Wykorzystaj narzędzie takiej jak BlackMagic, aby łatwo zobaczyć, kiedy Twoi znajomi tweetowali. Możesz wtedy szybko polubić ich post oraz odpowiedzieć używając tego narzędzia.

Wskazówka #4: Dużo testuj

Testuj co działa (np. jakie krótkie, jakie długie tweety) i to powielaj w kolejnych wpisach.

Według Justina Welsha krótsze i bardziej zwięzłe posty dają więcej retweetów i zaangażowania. Ogromne znaczenie ma pierwsza linia tweeta.

Wskazówka #5: Bądź cierpliwy

Tweety zachowują się teraz inaczej. Kiedyś wybuchały, zwalniały, a następnie zatrzymywały się po 24 godzinach.

Teraz jest zupełnie inaczej. Całkowity zwrot o 180 stopni. Wiele z tweetów nabiera rozpędu dopiero 24 godziny później.

Nie usuwaj więc tweetów, jeśli nie osiągają one od razu dużych zasięgów. Daj im szansę się rozprzestrzenić.