logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Pisanie

Chcesz pisać lepiej? Pisz jak trzecioklasista!

Copywriting Pisanie
Źródło:



W marketingu celem pisania jest zainspirowanie do działania, zakupu produktu, odpowiedzi na wiadomość e-mail lub rozpoczęcia bezpłatnego okresu próbnego.

Chcesz zachęcić zajętych ludzi do działania? Przejdź od razu do rzeczy.

Jak to zrobić? Pisz jak trzecioklasista - prosto i bezpośrednio.

A oto 9 praktycznych wskazówek jak to robić:

Wskazówka 1: Usuń zbędne treści

Krótsze zdania i akapity są bardziej zachęcające. Łatwiej się je czyta. Nie zalewaj więc czytelnika niepotrzebnym tekstem.

"Klient to nie kretyn, to twoja żona" - David Ogilvy

Wskazówka 2: Bądź konkretny

Nie pozwól czytelnikowi zgadywać, co oznaczają branżowe wyrażenia. Bądź konkretny. Twoje teksty powinny wzbudzać zaufanie, a nie dezorientację.

Twój tekst ma być jasny i zwięzły. Ma wzbudzać zaufanie.

Wskazówka 3: Używaj czasowników w formie czynnej

Długie zdania nie dodają pewności siebie. Ale czasowniki w formie czynnej już tak (np. "zjadłem" zamiast "został zjedzony"). A to dlatego, że pomagają czytelnikowi jasno wyobrazić sobie daną czynność.

Wskazówka 4: Pisz tak, jak mówisz

Sposób, w jaki rozmawiasz z przyjacielem, to sposób, w jaki powinieneś rozmawiać z klientem.

Używaj języka naturalnego, potocznego i prostego.

Wskazówka 5: Unikaj żargonu

Staraj się nie używać żargonu technicznego i biznesowego.

To marnowanie słów, które odciągają uwagę od produktu.

"Żargon pozwala nam zakamuflować intelektualne ubóstwo werbalną ekstrawagancją" - David Pratt

Wskazówka 6: Używaj krótkich słów

Jeśli masz do wyboru krótkie słowo i długie słowo, które oznaczają to samo, wybierz to krótkie (np. użyj słowa "prosty" zamiast "nieskomplikowany"). To zwiększy czytelność Twojego tekstu.

Wskazówka 7: Zrezygnuj z niepotrzebnych przymiotników

Dodaj przymiotniki tylko wtedy, gdy są one niezbędne. W większości przypadków nie są.

Wskazówka 8: Zrezygnuj z niepotrzebnych przysłówków

Słowa takie jak "naprawdę" czy "faktycznie" są niejasnymi przysłówkami. Nie wnoszą one żadnej wartości dodanej.

Wskazówka 9: Załóż, że wszyscy są trzecioklasistami

Nie piszesz po to, by zaimponować. Piszesz, by przekonywać. Inspirować. I zachęcić do działania.

Zamieszanie zabija konwersje.

Pisz tak, aby twój czytelnik potrzebował jak najmniej czasu i wysiłku, aby zrozumieć Twoje przesłanie.