logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Newsletter

Jak zarabiać na newsletterze?

Model biznesowy Newsletter Wskazówka
Źródło:



Jeśli myślisz o biznesie online to jednym z lepszych pomysłów jest stworzenie newslettera. Matt McGarry twierdzi wręcz, że to najlepszy biznes online do zbudowania w 2023 roku.

Matt daje również kilka wskazówek jak zarobić na newsletterze pieniądze, nawet jeśli nigdy wcześniej nie zarabiałeś w sieci.

Istnieją 3 sposoby zarabiania na newsletterze:
Afiliacja - promowanie cudzego produktu, otrzymywanie wynagrodzenia, gdy ktoś coś kupi/zarejestruje się.
Sponsoring/Reklama - promowanie czyjegoś produktu w zamian za z góry ustalone wynagrodzenie.
Własne produkty - tworzenie i sprzedaż własnego produktu lub usługi.

Wszystkie te metody są świetne, każda ma jednak zalety i wady. Każda z nich różni się także pod względem nakładu pracy, ryzyka i możliwych do osiągnięcia korzyści finansowych (wynagrodzenie).

Afiliacja
Niski nakład pracy - wystarczy zarejestrować się w jakimś programie afiliacyjnym, a następnie w swoim newsletterze promować oferty afiliacyjne.
Niskie wynagrodzenie - dostajesz wynagrodzenie tylko wtedy, kiedy ktoś coś kupi lub zrejestruje się korzystając z Twojego linku afiliacyjnego. Najwięcej tutaj zarabia firma, którą promujesz.
Wysokie ryzyko - warunki programów afiliacyjnych ciągle się zmieniają, a serwisy afiliacyjne nie zawsze wypłacają wszystkie pieniądze (odrzucają część Twoich prowizji z różnych powodów). Programy afiliacyjne są również często ograniczone czasowo.

Sponsoring (reklama)
Średni nakład pracy - musisz sprzedawać dla reklamodawców i dowozić pewne wyniki. Żeby myśleć o sponsoringu musisz posiadać już sporą bazę subskrybentów (min. 5-10 tysięcy użytkowników).
Średnie wynagrodzenie - Twoje wynagrodzenie zależne jest od ilości pozyskanych subskrybentów oraz zaangażowania. Twoje wynagrodzenie nie jest zależne od tego czy reklamy zleceniodawcy działają lub nie (jest ustalane z góry), ale łatwiej będzie Ci zdobyć kolejne zlecenie do tego samego sponsora, jeśli Twoi subskrybenci będą generować sprzedaż.
Średnie ryzyko - jeśli budżety reklamowe będą obcinane, będziesz mniej zarabiać. Kiedy Twój newsletter będzie zawierał treści, które nie podobają się reklamodawcy, to może on nie chcieć dalej współpracować z Tobą. Jest zatem wiele rzeczy, których Ty nie kontrolujesz, ale które mogą wpływać na dalszą współpracę z reklamodawcą.

Własne produkty
Duży nakład pracy - musisz sam tworzyć, rozwijać i sprzedawać swój produkt. Do tego musisz dbać o zadowolenie klientów i prowadzić wsparcie pozakupowe.
Duże wynagrodzenie - wszystkie przychody ze sprzedaży są Twoje. Poza tym budujesz relacje z osobami, które już kupiły - łatwiej ich przekonać do kolejnego zakupu oraz mogą one polecać Twoje produkty i Twój newsletter swoim znajomym.
Niskie ryzyko - nie musisz się martwić opiniami reklamodawców albo zmianami w programach afiliacyjnych.