Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Black Friday-Cyber Monday (BFCM) nie jest dla wszystkich. Jeśli zrównoważony rozwój jest częścią Twojej misji, prawdopodobnie nie ma sensu, abyś forsował tradycyjną ofertę BFCM. Zamiast więc uczestniczyć w gorączce handlu detalicznego, warto rozważyć trzy alternatywne podejścia.
• Podkreślanie innych marek, które wykonują dobrą robotę. Firma Ocean Bottle zrobiła to w zeszłym roku w poście wspierającym firmy takie jak Trap Fruits London (prowadzi społeczny sklep spożywczy) oraz From Babies with Love (firma ta przekazuje 100% swoich zysków osieroconym i porzuconym dzieciom). Dzięki takiemu zachowaniu buduje się przychylność dla swojej marki.
• Uruchom kampanię zakłócającą. Jak? Na przykład w 2020 roku firma Allbirds podniosła ceny na Czarny Piątek, a dochód przekazała na rzecz ruchu klimatycznego Grety Thunberg. Kampania REI #OptOutside zachęca wszystkich do spędzania dnia na zewnątrz, a nie wydawania pieniędzy w sklepach. Polega to na zamykaniu swoich sklepów w Czarny Piątek, przy czym pracownicy otrzymują za ten dzień wynagrodzenie. Taki zabieg możesz skutecznie zamienić Twoją krótkoterminową sprzedaż w te dni, na silniejszą markę, nowych, zgodnych z misją klientów i długoterminową lojalność klientów.
• Doceniaj swoich klientów. Zamiast promocji mających na celu pozyskanie nowych klientów, pielęgnuj relacje, które już masz. Oferuj usługi premium lub organizuj specjalne godziny dla swoich obecnych klientów lub rozważ inne sposoby podziękowania im za ich lojalność.
Nie wiem czy wiesz, ale aż 94% konsumentów na świecie ceni firmy o silnym poczuciu celu. Jeśli Twoje podstawowe wartości wydają się być sprzeczne z obniżkami na BFCB, a Ty wybierasz wartości ponad sprzedaż, pozostawisz po sobie wrażenie, które będzie trwało jeszcze długo po zakończeniu wyprzedaży.