logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Cold e-mail

5 minutowa przysługa poprawi skuteczność zimnego maila

Email marketing
Źródło:



Przeciętna osoba otrzymuje około 120 maili dziennie. Osoby decyzyjne w firmach otrzymują ich jeszcze więcej, ponieważ są bombardowani zimnymi e-mailami (cold e-mail).

Nakłonienie kogoś do przeczytania zimnego e-maila to prawdziwa wspinaczka pod górę, a sprawienie, żeby tego maila nie usuwał, to wręcz Mont Everest.

Aby zimny e-mail miał szansę okazać się skuteczny musisz wzbudzić zainteresowanie, a następnie je utrzymać:
• Kuszący temat wiadomości = przynęta
• Świetna linia otwierająca = haczyk

O ile nie jesteś Elonem Muskiem to pokazanie swojego doświadczenia i referencji nie wystarczy, aby zainteresować kogoś wysyłając mu maila. Co należałoby więc zrobić?

Zacznij swój zimny e-mail od pięciominutowej przysługi.

Pięciominutowa przysługa to koncepcja wprowadzona przez psychologa z Wharton, Adama Granta, którą opisał w w swojej książce 'Dawaj i bierz' (jej streszczenie znajdziesz oczywiście w 'Fabryce wiedzy'). To proste:

Poświęć pięć minut każdego dnia na zrobienie czegoś, co pomoże innym. Tylko pięć minut. I nie oczekuj niczego w zamian.

Przykłady:
• Podziel się z Twoim odbiorcą czymś, nad czym ten obiorca pracuje
• Napisz recenzję książki lub podcastu odbiorcy
• Przekaż darowiznę na rzecz wspieranej przez obiorcę sprawy
• Zaangażuj się w posty społecznościowe Twojego odbiorcy
• Wypełnij jedną ankiet Twojego odbiorcy

Pomóż odbiorcy, a następnie od niechcenia wspomnij o przysłudze w otwierającej wiadomości e-mail. Będzie o wiele bardziej prawdopodobne, że zareaguje w pozytywny sposób na Twojego zimnego maila.

Marketing w coraz większym stopniu polega na budowaniu społeczności, a mniej na sprytnych sztuczkach. Zastosuj podejście społecznościowe do swoich zimnych kontaktów, a staną się one znacznie cieplejsze.