logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Wiadomość

Jakiego użyć czasu, aby wiadomości były bardziej przekonujące?

Content Marketing Copywriting Pisanie
Źródło:



Które z tych dwóch zdań sprawia, że jesteś bardziej skłonny wypróbować daną restaurację?

• Owoce morza były pyszne w tej restauracji
• Owoce morza są pyszne w tej restauracji

Niby tylko subtelna różnica, ale okazuje się, że użycie czasu przeszłego bądź teraźniejszego będzie miało wpływ na to, jak bardzo dany przekaz jest przekonujący.

Rekomendacja

Używaj czasu teraźniejszego (a nie przeszłego) w swoich komunikatach do klientów.

• Staraj się przekonać swoich klientów, aby pisali opinie o Twojej firmie/produkcie w czasie teraźniejszym (możesz to zrobić sugerując to w formularzu - np. "Napisz jak smakuje jedzenie u nas" zamiast "Napisz jak smakowało jedzenie u nas").

Przykład: Prezentuj recenzje i opinie, które używają czasu teraźniejszego (np. "Pizza jest świetna" zamiast "Pizza była świetna") albo mów o otrzymanych nagrodach i certyfikatach w czasie teraźniejszym (np. "Najlepsza restauracja we Wrocławiu" zamiast "Uznana za najlepszą restaurację we Wrocławiu w 2022 roku).

Dzięki temu Twój przekaz będzie brzmiał pewniej i bardziej przekonująco.

Wnioski

Treści są bardziej pomocne i przekonujące, gdy są napisane w czasie teraźniejszym, a nie przeszłym.

W przeprowadzonym badaniu dotyczącym recenzji książki ("Fabuła jest interesująca" vs. "Fabuła była interesująca"):
• Ludzie uznali recenzję książki o 26,4% bardziej pomocną, gdy była napisana w czasie teraźniejszym
• Ludzie byli o 12,3% bardziej skłonni sądzić, że książka im się spodoba, gdy była napisana w czasie teraźniejszym

W przeprowadzonym badaniu dotyczącym wyboru wakacyjnych podróży ("Ta plaża rzeczywiście miała świetną atmosferę" vs. "Ta plaża rzeczywiście ma świetną atmosferę"):
• Ludzie, którzy czytali ofertę napisaną w czasie teraźniejszym byli o 4,3% bardziej zdecydowani wybrać wakacyjną ofertę
• Ludzie, którzy czytali ofertę napisaną w czasie teraźniejszym byli o 7,8% bardziej zainteresowani poznaniem więcej szczegółów dotyczących wakacyjnej oferty

Pozytywny efekt używania czasu teraźniejszego w przekazach działa zarówno w przypadku szerokiej gamy produktów i usług, jak i wtedy, gdy produkty są kupowane z różnych powodów (np. przyjemność, praca).

Dlaczego to działa?

• Postrzegamy czas przeszły jako mówiący coś o konkretnym momencie, a nie jako czynność ciągłą i dlatego wydaje się on nam bardziej subiektywny.

• Czas teraźniejszy sugeruje coś aktualnego i bardziej uniwersalnego - wydaje się bardziej pewny.

• Dlatego, że postrzegamy czas teraźniejszy za bardziej pewny niż czas przeszły, to uważamy, że jest bardziej przekonujący, użyteczny i pomocny.