logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Negative Stripline

Negative Stripline czyli taktyka najlepszych sprzedawców i negocjatorów

Strategia Taktyki sprzedażowe
Źródło:



Większość sprzedawców próbuje przekonać klienta do zakupu pokazując mu jak największą ilość korzyści, jakie ten produkt daje. Pokazując zalety produktu starają się ukryć negatywne informacje na temat produktu. A właśnie te negatywne informacje wywołują u klientów największe obiekcje.

Pokazywanie produktu jedynie poprzez pryzmat jego zalet niewiele daje. W głowach klientów siedzą bowiem obiekcje, których rozbijanie powinno być właśnie głównym działaniem sprzedawcy. Zamiast więc zamiatać pod dywan wszelkie potencjalne negatywne informacje na temat produkt, lepiej jest sięgnąć po Negative Stripline.

Tak naprawdę taktyka ta sprowadza się do troski o potencjalnego klienta, a jej efektem jest absolutna szczerość.

Chodzi o to, żeby pokazać klientom rzeczywistość taką jaka ona jest. Bez żadnego koloryzowania. Pokazujesz wszystkie plusy i minusy.

Tak naprawdę to najlepsza metoda, aby przekonać super sceptycznych klientów. Po prostu w sprytny sposób wyciągasz wszystkie obiekcje klienta na wierzch i próbujesz je rozbić.

O oto dwa przykłady wykorzystania taktyki Negative Stripline w praktyce:

Przykład 1: Oferta sprzedażowa
"Nie obiecuję, że uzyskasz u siebie aż tak spektakularne efekty. Prawdopodobnie nie uzyskasz. Ale…"

Przykład 2: Ogłoszenie o pracę
"Szukamy osoby na pół etatu do pracy w naszej firmie. Ale zanim się za bardzo podekscytujesz, kilka faktów:
-Płacimy niewiele w stosunku do tego, ile możesz zarobić w korporacji.
...
ale..."