Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Olly, który stworzył ponad 850 landing page'ów, podzielił się swoimi wskazówkami i wskazał 14 najczęstszych błędów popełnianych przy tworzeniu stron lądowania.
Oto one:
Błąd 1: Brak bólu
Wyjaśnienie: Odwiedzający ma problem, który rozwiązujesz. Ale nie odczuwa dotkliwie bólu i opuszcza stronę.
Rozwiązanie: Użyj struktury ból-agitacja-rozwiązanie, aby wywołać ból i zwiększyć konwersję.
Błąd 2: Brak uwzględnienia obiekcji użytkownika
Wyjaśnienie: Odwiedzający stronę ma zawsze pewne obiekcje i wątpliwości, do których strona w żaden sposób się nie odnosi.
Rozwiązanie: Przejrzyj często zadawane pytania (FAQ) lub zgłoszenia do pomocy technicznej i upewnij się, że odpowiedzi na typowe wątpliwości użytkowników znajdują się na początku strony lądowania.
Błąd 3: Brak lub kiepskie dowody społeczne
Wyjaśnienie: Odwiedzający nie ufa Ci, ponieważ Twój dowód nie jest odpowiedni lub autentyczny.
Rozwiązanie: Dodaj referencje do swojej strony lądowania. Narzędzia takie jak senja.io ułatwiają ich zbieranie i dodawanie.
Błąd 4: Brak lub kiepskie dowody społeczne
Wyjaśnienie: Nie zapytałeś odwiedzających, dlaczego nie dokonali konwersji, więc nie wiesz jak możesz to poprawić.
Rozwiązanie: Przy opuszczaniu strony lądowania przez odwiedzającego dodaj ankietę i zapytaj w niej osobę opuszczającą stronę, czego jej brakowało.
Błąd 5: Nie wiesz, jak radzi sobie Twoja strona
Wyjaśnienie: Nie znasz współczynnika konwersji landing page'a, ale i tak tracisz czas na jego ulepszanie.
Rozwiązanie: Zacznij mierzyć skuteczność konwersji i identyfikować możliwości.
Błąd 6: Trudny język
Wyjaśnienie: Język użyty na landing page'u jest skomplikowany i w rezultacie konwersja spada.
Rozwiązanie: Używaj prostego języka, usuń slogany branżowe i akronimy.
Błąd 7: Niejasny przekaz
Wyjaśnienie: Twoja strona nie ma jasnego przekazu dla kogo jest przeznaczona, co oferuje i dlaczego to jest potrzebne klientowi, ale nadal oczekujesz, że ludzie dokonają konwersji.
Rozwiązanie: Dodaj informacje dla kogo jest Twój produkt, co to jest i dlaczego go ludzie go potrzebują PRZED pierwszym wezwaniem do działania (CTA).
Uwaga: Strony lądowania bez jasnego przekazu "kto/co/dlaczego" często uzyskują wysoką liczbę kliknięć, ale nie konwersji. Dzieje się tak, ponieważ odwiedzający nie ma informacji potrzebnych do konwersji na stronie lądowania i musi szukać informacji dalej (na kolejnych stronach).
Błąd 8: Nie informujesz w czym jesteś unikalny
Wyjaśnienie: Brzmisz jak każdy inny produkt w tej przestrzeni.
Rozwiązanie: Dodaj język porównawczy, taki jak "jedyny produkt do..." lub "wreszcie..." albo użyj tabel porównawczych.
Błąd 9: Tylko gadasz, nic nie pokazujesz
Wyjaśnienie: Twoja strona lądowania zawiera jedynie niczym nieuzasadnione slogany mówiące o korzyściach.
Rozwiązanie: Dodaj interaktywne wersje demonstracyjne, animacje produktów, instrukcje i studia przypadków, aby udowodnić, że to co mówisz jest prawdziwe.
Błąd 10: Skupianie się na sobie, a nie na odwiedzającym
Wyjaśnienie: Twoja strona koncentruje się na Twojej firmie, a nie na odwiedzającym i jego problemie.
Rozwiązanie: Zmień język strony lądowania na "Ty / Twój" i stale nadawaj priorytet odwiedzającemu i jego problemom.
Błąd 11: Słaba przejrzystość strony i ściany tekstu
Wyjaśnienie: Twoja strona jest trudna do "zeskanowania" wzrokiem, więc odwiedzający tracą zainteresowanie.
Rozwiązanie: Dodaj nagłówki do każdej sekcji, rozbijaj ściany tekstu, dodawaj wizualizacje.
Błąd 12: Brak wezwania do działania (CTA)
Wyjaśnienie: Odwiedzającemu podoba się to, co robisz, ale nie ma na stronie wezwania do działania, gdy odwiedzający jest już gotowy do konwersji.
Rozwiązanie: Przypnij wezwanie do działania w menu (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych), aby było ZAWSZE dostępne i widoczne.
Błąd 13: Nieautentyczny dowód społeczny
Wyjaśnienie: Odwiedzającemu podoba się Twój produkt, ale Twoje referencje wyglądają na nieprawdziwe.
Rozwiązanie: Referencje tekstowe są dobre, ale referencje wideo to prawdziwe złoto wśród dowodów społecznych.
Błąd 14: Trudna konfiguracja
Wyjaśnienie: Odwiedzającemu podoba się Twój produkt, ale martwi się, że jego konfiguracja jest zbyt skomplikowana.
Rozwiązanie: Oferuj szablony, poradniki i usługi konsultanta.