logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Landing page

14 najczęstszych błędów popełnianych przy tworzeniu landing page'ów

Landing page
Źródło:



Olly, który stworzył ponad 850 landing page'ów, podzielił się swoimi wskazówkami i wskazał 14 najczęstszych błędów popełnianych przy tworzeniu stron lądowania.

Oto one:

Błąd 1: Brak bólu

Wyjaśnienie: Odwiedzający ma problem, który rozwiązujesz. Ale nie odczuwa dotkliwie bólu i opuszcza stronę.

Rozwiązanie: Użyj struktury ból-agitacja-rozwiązanie, aby wywołać ból i zwiększyć konwersję.

Błąd 2: Brak uwzględnienia obiekcji użytkownika

Wyjaśnienie: Odwiedzający stronę ma zawsze pewne obiekcje i wątpliwości, do których strona w żaden sposób się nie odnosi.

Rozwiązanie: Przejrzyj często zadawane pytania (FAQ) lub zgłoszenia do pomocy technicznej i upewnij się, że odpowiedzi na typowe wątpliwości użytkowników znajdują się na początku strony lądowania.

Błąd 3: Brak lub kiepskie dowody społeczne

Wyjaśnienie: Odwiedzający nie ufa Ci, ponieważ Twój dowód nie jest odpowiedni lub autentyczny.

Rozwiązanie: Dodaj referencje do swojej strony lądowania. Narzędzia takie jak senja.io ułatwiają ich zbieranie i dodawanie.

Błąd 4: Brak lub kiepskie dowody społeczne

Wyjaśnienie: Nie zapytałeś odwiedzających, dlaczego nie dokonali konwersji, więc nie wiesz jak możesz to poprawić.

Rozwiązanie: Przy opuszczaniu strony lądowania przez odwiedzającego dodaj ankietę i zapytaj w niej osobę opuszczającą stronę, czego jej brakowało.

Błąd 5: Nie wiesz, jak radzi sobie Twoja strona

Wyjaśnienie: Nie znasz współczynnika konwersji landing page'a, ale i tak tracisz czas na jego ulepszanie.

Rozwiązanie: Zacznij mierzyć skuteczność konwersji i identyfikować możliwości.

Błąd 6: Trudny język

Wyjaśnienie: Język użyty na landing page'u jest skomplikowany i w rezultacie konwersja spada.

Rozwiązanie: Używaj prostego języka, usuń slogany branżowe i akronimy.

Błąd 7: Niejasny przekaz

Wyjaśnienie: Twoja strona nie ma jasnego przekazu dla kogo jest przeznaczona, co oferuje i dlaczego to jest potrzebne klientowi, ale nadal oczekujesz, że ludzie dokonają konwersji.

Rozwiązanie: Dodaj informacje dla kogo jest Twój produkt, co to jest i dlaczego go ludzie go potrzebują PRZED pierwszym wezwaniem do działania (CTA).

Uwaga: Strony lądowania bez jasnego przekazu "kto/co/dlaczego" często uzyskują wysoką liczbę kliknięć, ale nie konwersji. Dzieje się tak, ponieważ odwiedzający nie ma informacji potrzebnych do konwersji na stronie lądowania i musi szukać informacji dalej (na kolejnych stronach).

Błąd 8: Nie informujesz w czym jesteś unikalny

Wyjaśnienie: Brzmisz jak każdy inny produkt w tej przestrzeni.

Rozwiązanie: Dodaj język porównawczy, taki jak "jedyny produkt do..." lub "wreszcie..." albo użyj tabel porównawczych.

Błąd 9: Tylko gadasz, nic nie pokazujesz

Wyjaśnienie: Twoja strona lądowania zawiera jedynie niczym nieuzasadnione slogany mówiące o korzyściach.

Rozwiązanie: Dodaj interaktywne wersje demonstracyjne, animacje produktów, instrukcje i studia przypadków, aby udowodnić, że to co mówisz jest prawdziwe.

Błąd 10: Skupianie się na sobie, a nie na odwiedzającym

Wyjaśnienie: Twoja strona koncentruje się na Twojej firmie, a nie na odwiedzającym i jego problemie.

Rozwiązanie: Zmień język strony lądowania na "Ty / Twój" i stale nadawaj priorytet odwiedzającemu i jego problemom.

Błąd 11: Słaba przejrzystość strony i ściany tekstu

Wyjaśnienie: Twoja strona jest trudna do "zeskanowania" wzrokiem, więc odwiedzający tracą zainteresowanie.

Rozwiązanie: Dodaj nagłówki do każdej sekcji, rozbijaj ściany tekstu, dodawaj wizualizacje.

Błąd 12: Brak wezwania do działania (CTA)

Wyjaśnienie: Odwiedzającemu podoba się to, co robisz, ale nie ma na stronie wezwania do działania, gdy odwiedzający jest już gotowy do konwersji.

Rozwiązanie: Przypnij wezwanie do działania w menu (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych), aby było ZAWSZE dostępne i widoczne.

Błąd 13: Nieautentyczny dowód społeczny

Wyjaśnienie: Odwiedzającemu podoba się Twój produkt, ale Twoje referencje wyglądają na nieprawdziwe.

Rozwiązanie: Referencje tekstowe są dobre, ale referencje wideo to prawdziwe złoto wśród dowodów społecznych.

Błąd 14: Trudna konfiguracja

Wyjaśnienie: Odwiedzającemu podoba się Twój produkt, ale martwi się, że jego konfiguracja jest zbyt skomplikowana.

Rozwiązanie: Oferuj szablony, poradniki i usługi konsultanta.