Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Wchodzisz do sklepu spożywczego, aby zrobić zakupy. Tyle, że nie wiesz do końca co chcesz kupić. Podchodzisz do regałów i bierzesz do ręki puszkę ananasów, aby jej się przyjrzeć.
Następnie trzymając tą puszkę patrzysz w górę i widzisz podobnej wielkości puszkę pomidorów.
Dlatego, że trzymasz w ręku puszkę ananasów, będziesz bardziej skłonny kupić oba te produkty (ananasy i pomidory w puszkach) niż gdybyś miał puste ręce.
A oto dlaczego:
Rekomendacja
• Pozwól i zachęcaj ludzi do dotykania i trzymania produktów podczas zakupów.
• Przechowuj produkty w łatwo dostępnym miejscu, staraj się dostarczać próbki tych produktów i wyróżniaj produkty, które są przyjemne w dotyku.
• Ludzie będą wtedy bardziej skłonni wybrać te produkty, a także produkty o podobnym rozmiarze i kształcie.
Wnioski
• Ludzie są bardziej skłonni polubić Twój produkt i kupić go, gdy trzymają go w ręku lub trzymają w ręku przedmiot o tym samym rozmiarze i kształcie.
• Ludzie o 48% częściej kupowali czekoladę o tym samym kształcie (tabliczka lub czekoladowe jajko), gdy trzymali taką samą czekoladę w ręku.
• Ludzie o 39,9% częściej kupowali napój Fanta (puszkę lub butelkę), gdy trzymali w rękach ten produkt.
• Efekt ten jest nawet o 208% silniejszy, gdy produkty są eksponowane blisko siebie na półce pełnej produktów.
Dlaczego to działa?
• Przetwarzanie wizualne i fizyczne są ściśle powiązane w naszych mózgach, bo dzielą te same ścieżki neuronowe. Z tego powodu dotykanie czegoś pomaga nam to sobie zwizualizować i przetworzyć w mózgu, gdy nie możemy tego właściwie zobaczyć.
• Gdy mamy zarówno wizualne, jak i dotykowe informacje o produkcie, lepiej go rozumiemy.
• Im lepiej jesteśmy w stanie przetworzyć w mózgu i zrozumieć dany produkt, tym bardziej nam się on podoba i tym chętniej go wybieramy.
• Pozytywny wpływ dotyku jest jeszcze silniejszy, gdy produkty znajdują się blisko siebie, ponieważ trudniej jest je przetworzyć wizualnie, a dotyk pomaga nam łatwiej rozpoznać obiekty.