logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Gratis

4 strategie rozdawania gratisów

Konwersja Taktyki marketingowe
Źródło:



Outway to biznes… skarpetkowy, a jego właściciel stosuje bardzo sprytną taktykę marketingową związaną z gratisami.

Za każdym razem kiedy spotyka się z innymi twórcami bądź właścicielami firm, podarowuje im paczkę darmowych skarpet. A jeśli naprawdę chce zachwycić swoich odbiorców, to najpierw projektuje skarpetki na zamówienie dla ich firmy.

To działa, ponieważ:
• To wspaniała niespodzianka.
• Jest to rzecz, której prawdopodobnie będą używać.
• Będą myśleć o jego miłym geście za każdym razem, gdy będą nosić skarpetki.
• I nie kosztuje to wiele.

A oto pozostałe 3 strategie dawania gratisów:

1. Daj gratis w kluczowym momencie podejmowania decyzji

Tak właśnie robi firma Gillette od przeszło 30 lat. Wysyłała ona miliony darmowych zestawów do golenia mężczyznom z okazji ich 18. urodzin czyli dokładnie wtedy, gdy wielu z nich zaczyna się golić i będzie to robić przez resztę życia.

Przyciągnij klientów odpowiednio wcześnie, a będą kupować u Ciebie przez dziesięciolecia.

2. Loterie oparte na wiadomościach SMS

Wraz z zrealizowanym zamówieniem wyślij klientowi losy, które będą brały udział w cotygodniowym losowaniu nagrody. Następnie w wiadomościach SMS informuj, który los zdobył w nagrodę.

Ten trik zachęca do częstych zamówień. Jest to też świetny pretekst do zbierania numerów telefonów.

3. Nie bój się przesadzić (jeśli Twój produkt ma wysoką wartość dla klienta)

Airtable rozdawał słuchawki typu airpods swojej marki w ramach swojego programu dla startupów oraz osobom pracującym w firmach, które były ich docelowymi klientami.

Po pierwsze, jest to wyjątkowy prezent, który ktoś doceni przez lata.

Po drugie, osoby pracujące w startupowych biurach typu "open space" z pewnością będą je nosić.

Wreszcie, skoro nikt nie widzi markowych, kolorowych słuchawek airpods (włożone do uszu nie rzucają się w oczy), więc prowadzi to do rozmów o Airtable.