logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Metafora

Używaj metafor i emocji, aby reklamy zapadały w pamięć

Copywriting Reklama
Źródło:



Oto główne przyczyny dlaczego kampanie reklamowe są nieskuteczne:
• Odwracają ludzi od produktu
• Nie przyciągają uwagi - ludzi to nie obchodzi
• Ludzie są zainteresowani, ale szybko o tym zapominają
• Ludzie są zainteresowani i pamiętają treść, ale nie pamiętają, czemu to służyło

Reklama jest skuteczna, gdy: Ludziom zależy i zapamiętują produkt/markę (a potem kupują).

Istnieją trzy główne kategorie reklam:

Funkcjonalne: Opisy produktu. Na przykład: skarpetki ze 100% bawełny organicznej.

Emocjonalne: Wyzwalanie emocji niekoniecznie związanych z cechami produktu. Na przykład: "Ponieważ Twoja rodzina ma znaczenie" ze zdjęciem dziecka i rodzica - reklama firmy Wells Fargo.

Metaforyczne: Istotne podobieństwa między produktami a różnymi przedmiotami lub scenariuszami. Na przykład: "Zostaw hałas za sobą" ze zdjęciem krzyczącego dziecka - reklama słuchawek Bose.

A oto dwa kluczowe wnioski z przeprowadzonych badań w 2022 roku analizujących zapamiętywanie różnych typów reklam:

• Ludzie pamiętają zarówno metaforyczne, jak i emocjonalne reklamy lepiej niż reklamy funkcjonalne, ale szczegóły dotyczące reklamowanej marki ludzie najlepiej zapamiętują, gdy reklamy są metaforyczne.

• Tydzień po obejrzeniu reklam prawdopodobieństwo rozpoznania fragmentu reklamy metaforycznej lub emocjonalnej było o 24% większe w porównaniu z reklamą funkcjonalną.

Oczywiście reklama, zwłaszcza reklama wideo, może mieć kilka postaci. Możesz na przykład łączyć metafory i emocje, aby przyciągać uwagę ludzi i ich przekonywać (co robisz i dlaczego to ma znaczenie), a następnie możesz zakończyć reklamę wątkiem funkcjonalnym (np. podając specyfikacje techniczne).

Ale ogólnie rzecz biorąc, nie skupiaj się tylko na korzyściach funkcjonalnych. Spraw, by ludziom zależało.