logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Subskrypcja

Czym jest Double opt-in i jak zwiększyć jego konwersję?

Newsletter Wskazówka
Źródło:



Double opt-in, to typ subskrypcji, w którym musisz potwierdzić swój zapis. Wygląda do mniej więcej tak:
1. Zapisujesz się na newsletter.
2. Dostajesz maila z prośbą o kliknięcie w link.
3. Klikając, potwierdzasz swój zapis do listy mailowej.

Dlaczego warto korzystać z podwójnego potwierdzenia w newsletterze?
• Pojedyncze potwierdzenie zwiększa szansę na różne ataki.
• Jest również narażone na zbieranie sztucznych adresów mailowych.
• Przy podwójnym potwierdzeniu, Twoje maile rzadziej trafiają do folderu SPAM.
• Dodatkowo, takie newslettery są o wiele bardziej wartościowe.
• Ponieważ zbierają adresy mailowe od prawdziwych osób.
• I które naprawdę chcą dołączyć do Twojego newslettera.

Wykorzystanie przy zapisie na listę mailingową opcji Double opt-in wiąże się z tym dodatkowym krokiem potwierdzenia adresu mailowego przez użytkownika. To najczęściej wiąże się ze spadkiem konwersji. A oto główne przyczyny niższej konwersji:
• Subskrybent zmienił zdanie.
• Adres e-mail został wpisany niepoprawnie.
• Subskrybent nie wiedział, że musi potwierdzić.
• Zapis na newsletter jest zwykłym spam-botem.
• Subskrybent nie znalazł maila z potwierdzeniem.
• Subskrybent nie próbował znaleźć maila z potwierdzeniem.

Jak sobie z tym poradzić? Oto kilka pomysłów:

1.Upewnij się, że ludzie wiedzą o potwierdzeniu
• W tym celu dodaj na stronie zapisu informację o potwierdzeniu.
• Jasno komunikuj, że potwierdzenie jest warunkiem dołączenia do listy.
• Bardzo dobrze działają teksty typu "Już prawie..." lub "Jeszcze tylko..."

2.Usuń rozpraszacze
• Po zapisaniu się, odbiorca powinien być przekierowany na inną stronę.
• Stronę, gdzie nie ma absolutnie nic poza informacją o potwierdzeniu.
• Zwiększysz w ten sposób szansę, że odbiorca przeczyta komunikat.

3.Daj jasne instrukcje
• Powiedz czego dokładnie mają szukać na skrzynce Twoi odbiorcy.
• Podaj adres mailowy, z którego przyjdzie email.
• Podaj tytuł maila, aby łatwiej go było znaleźć.

4.Sprawdzona domena
• Aby zwiększyć konwersję, używaj tylko sprawdzonego ESP czyli dostawcy usług mailowych, jak Gmail czy Outlook.
• Subskrybent prędzej kliknie w link wysłany z poczty Gmail, niż XXX.

5.Podpowiedz odbiorcom
• Poinformuj odbiorcę, że wiadomość mogła wpaść do spamu albo do jakiejś innej zakładki z mailami, jak społeczności czy oferty.

6.Otwórz pętlę
• Pokaż co dostanie odbiorca po potwierdzeniu maila.
• Albo rozpocznij historię, którą dokończysz po potwierdzeniu.
• Dzięki temu odbiorca będzie chciał za wszelką cenę ukończyć zadanie.

7.Wyślij przypomnienie
• Zbieraj w osobnym miejscu listę osób, które nie potwierdziły maila i wyślij im przypomnienie.
• Zrób to z własnej skrzynki, aby zwiększyć szansę, że zobaczą Twojego maila.