Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Jeśli się zastanawiasz jak często powinno się publikować posty w mediach społecznościowych, to poniżej znajdziesz odpowiedź w oparciu o badania naukowe.
Częstsze publikowanie postów zwiększa liczbę wyświetleń, zaangażowanie i częstotliwość pojawiania się w kanale odbiorców - w ten sposób przypominasz ludziom o swoim istnieniu i pozostajesz w centrum uwagi.
Jest to również gra liczbowa, która zwiększa szanse na znalezienie postu, który pokochają Twoi odbiorcy.
Ale ile to jest za dużo? Czy istnieje punkt, w którym zbyt częste publikowanie postów zaczyna przynosić odwrotny skutek?
To właśnie postanowili zbadać naukowcy. Oto do jakich wniosków doszli. I dlaczego.
Rekomednacja
• Aby zmaksymalizować zaangażowanie w mediach społecznościowych (np. polubienia, komentarze), publikuj treści często - ale do pewnego limitu.
• Na Instagramie optymalna częstotliwość to 44-45 postów miesięcznie.
• Możesz jeszcze bardziej zmaksymalizować zaangażowanie, udostępniając treści od mniej popularnych twórców i tych, którzy śledzą stosunkowo mniej kont.
Wnioski
• Zależność pomiędzy zaangażowaniem w treści w mediach społecznościowych a częstotliwością publikowania treści ma kształt odwróconej litery U. Niewystarczająco częste publikowanie prowadzi do niższego zaangażowania, podobnie jak zbyt częste publikowanie.
• Naukowcy przeanalizowali profile 460 twórców na Instagramie i odkryli, że:
-częstotliwość publikowania treści może zwiększyć lub zmniejszyć liczbę polubień i komentarzy nawet o 24%;
-im więcej publikował twórca, tym więcej miał polubień i komentarzy, o ile nie przekroczył 45 postów w ciągu miesiąca;
-u twórców publikujących więcej niż 45 postów w ciągu miesiąca zauważono spadek ilości polubień i komentarzy.
• Efekt ten różni się w zależności od wielkości i siły obserwujących oraz konkurencji w danym temacie.
Dlaczego to działa?
• To, jak często widzimy markę lub twórcę, wpływa na to, jak na nich reagujemy.
• Niska lub średnia styczność z reklamami lub postami twórców w mediach społecznościowych powoduje stopniowy proces oswajania się z nimi.
• Jednak zbyt częste oglądanie treści tych samych twórców nas nudzi i sprawia, że ich przekaz zaczyna nas męczyć, a to prowadzi do negatywnej reakcji.
• Uważamy również, że twórcy, którzy publikują zbyt często, są nieautentyczni, nadmiernie kierują się pieniędzmi, a ich posty wydają się monotonne i oportunistyczne.
• Zatem pewna częstotliwość publikacji w mediach społecznościowych jest konieczna, aby zapoznać się z marką lub twórcą, ale nadmiar tych publikacji przynosi odwrotny skutek.