logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Statystyki

Jak wykorzystać zaskakujące statystyki do zwiększenia sprzedaży?

Content Marketing Social media Taktyki marketingowe
Źródło:



Oto kilka ciekawostek - zaskakujących statystyk:
• Tylko 1 na 2000 startupów zarabia pieniądze;
• Założyciele startupów działający w pojedynkę potrzebują 3,6 razy więcej czasu na skalowanie niż zespoły założycielskie składające się z 2 lub więcej osób;
• Średni wiek odnoszącego sukcesy założyciela startupu wynosi około 45 lat.

Pomyślisz pewnie - ciekawe dane. Okazuje się, że większość ludzi wręcz uwielbia takie zaskakujące fakty. Wywołują one bowiem przypływ dopaminy.

A czy takie zaskakujące statystyki i ciekawe dane mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży?

Okazuje się, że tak. A najlepszym tego przykładem jest firma Snapple.

Firma Snapple w 2002 roku była w stanie zwiększyć sprzedaż właśnie dzięki takim niesamowitym faktom. Umieszczali oni różne ciekawe statystyki pod zakrętkami swoich napojów.

Była to bardzo sprytna taktyka z kilku powodów:

Zmienna nagroda - automaty do gier są uzależniające, ponieważ nigdy nie wiemy, co będzie dalej. Czasami trafia się wygrana. A jeśli już wygrywamy na automatach, to z reguły za każdym razem inną kwotę. Z napojami firmy Snapple jest podobnie. Nikt nie wie jaka ciekawa statystyka kryje się pod nakrętką napoju. Za każdym razem jest inna. A to sprawia, że ludzie ciągle zgadują i chcą tego więcej.

Waluta społeczna - dzielenie się interesującymi faktami sprawia, że wyglądamy na fajnych, inteligentnych lub interesujących dla naszych rówieśników. Ludzie byli więc zachęcani do dzielenia się statystykami i rozmawiania o napojach firmy Snapple.

Rytułał - posiadanie rytuału wokół produktu może zwiększyć satysfakcję ludzi z jego używania. Przykład z napojami Snapple, kiedy to ludzie otwierali butelkę i czytali ciekawostkę swoim znajomym przed wypiciem napoju, jest bardzo podobny do ciasteczek z wróżbą w chińskiej restauracji, kiedy to po posiłku czyta się wróżby z ciasteczka.

Oczywiście zaskakujących statystyk i faktów nie musisz przytaczać jedynie na swoich produktach. Świetnie sprawdzają się one również w mediach społecznościowych. Jeśli zaskoczysz ludzi ciekawym faktem bądź statystyką, natychmiast zostaną "wciągnięci".

I pamiętaj, że nawet najlepsza treść zostanie zignorowana, jeśli nie przyciągnie ludzi.