Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Podczas gdy wiele branż stara się podnieść po pandemii Covid-19, sektor dóbr luksusowych kwitnie. I nie chodzi tu tylko o ostatnie lata. Sektor dóbr luksusowych zawsze był odporny na niekorzystne warunki gospodarcze.
Te luksusowe marki oferują cenne lekcje, które możesz wykorzystać w swoim biznesie. Oto kilka z nich:
Lekcja 1: Ekskluzywność napędza biznes
Konsumenci kupują dobra luksusowe dla statusu. Status wynika z ekskluzywności - posiadania czegoś, co nie jest dostępne dla wszystkich. Marki luksusowe są nieustępliwe w tworzeniu ekskluzywności.
Spójrzmy na taką markę jak Chanel. Firma ogranicza ilość sprzedawanych towarów, podnosi ich ceny (np. o 15% w 2021 roku), a mimo to notuje wzrost przychodów ze sprzedaży (np. o 49,6% w 2021 roku).
Lekcja 2: Nie mów 'Tak' każdemu klientowi
Guru marketingu Seth Godin mawia: "Nie mów "tak" każdemu klientowi, tylko najmniejszej opłacalnej grupie."
Chcesz dotrzeć do wszystkich?
Nie rób tego.
W ich oczach będziesz tylko przeciętny. Zamiast tego wybierz najmniejszą grupę, która może utrzymać Twój biznes. I poświęć całą swoją uwagę na przyciągnięcie tych ludzi.
Lekcja 3: Ograniczaj dostępność
Przykład: Firma Last Crumb sprzedaje pudełko ciasteczek za 140 dolarów z limitowanymi cotygodniowymi dostawami.
Lekcja 4: Tylko na zaproszenie
Przykład: Clubhouse pozwala dołączać nowym użytkownikom tylko jeśli mają zaproszenie od innego użytkownika, który wcześniej dołączyć do Clubhouse.
Lekcja 5: Niestandardowe doświadczenie
Przykład: Marka Sweetgreen dawała swoim klientom możliwość wzięcia udziału w festiwalu SweetLife.
Lekcja 6: Wysoki pułap cenowy
Przykład: Flamingo Estate to znana marka sprzedająca bardzo dobrej jakości towary, ale po dość wygórowanych cenach.
Lekcja 7: Odwołanie się do tradycji/dziedzictwa
Przykład: Marka odzieżowa Patagonia zachęca do noszenia ich ubrań, aby wyrazić swoją tożsamość.
Które z tych wskazówek powinieneś użyć w swoim biznesie?
To zależy. Od produktu. Marki. Marketingu. Bazy klientów. Punktu cenowego.
Niektóre marki, takie jak na przykład Hampton, wykorzystają wszystkie te punkty, aby budować odnoszący sukcesy biznes. A niektóre marki wykorzystają tylko jeden lub dwa z tych punktów.