logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Uneeda Biscuit

Jak krakersy 'Uneeda Biscuit' zapoczątkowały erę pakowanej żywności?


Źródło:



Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale nieco ponad 100 lat temu żywność w sklepach była sprzedawana całkiem inaczej niż dzisiaj. Praktycznie każdy towar w sklepach spożywczych był sprzedawany z beczki lub pudełka. Kupując artykuły spożywcze nigdy nie wiedziałeś, czy dostaniesz je czyste i świeże, czy może już nie pierwszej świeżości, z domieszką much i "pachnące" naftą.


A wszystko zmieniło się za sprawą A. W. Greena - prezes zarządu National Biscuit Company, który był był głównym inicjatorem i prekursorem biznesu pakowanej żywności w USA. Green polecił zarządowi firmy sprzedawanie krakersów w opakowaniu, które zawierałoby taką ilość ciastek, która mogłaby być szybko skonsumowana przez przeciętną rodzinę i które byłyby zapakowane w pojemnik, który chroniłby ciastka przed zanieczyszczeniami, kurzem, wilgocią, zarazkami i zapachami z zewnątrz. Green chciał też, aby były one sprzedawane po cenie 5 centów (pamiętaj - to był roku 1899, kiedy dolar miał całkiem inną wartość niż dzisiaj). Oczywiście zarząd nie był tym pomysłem zachwycony i nadal chciał sprzedawać krakersy jak wszyscy inni - z beczki. Na szczęście Green zatrudnił agencję reklamową N. W. Ayer & Son, w której pracował H.N. McKinney. McKinney, podobnie jak Green, był innowatorem i miał niestandardowe podejście do sprzedaży. Tak właśnie powstała marka UNEEDA i skoordynowany plan dotarcia do opinii publicznej poprzez gazety, czasopisma, uliczne ulotki, plakaty i malowane znaki.


Przeprowadzona kampania stała się z dnia na dzień sensacją. Powstawały nowe piekarnie w różnych częściach kraju, aby zaspokoić fantastyczny popyt. Tak też narodziła się rewolucja w życiu codziennym konsumentów. Dzisiaj już nikt nie dziwi się oświetlonym witrynom sklepowym, na których starannie ułożona jest w rzędach pakowana żywność, a każde opakowanie ma własny znak towarowy.


A jakie inspiracje możesz wyciągnąć dla siebie z tego przekazu? Postaraj się robić coś inaczej niż Twoja konkurencja, coś co Cię wyróżni na rynku i wśród klientów. To, że coś robione lub sprzedawane jest w jakiś konkretny sposób, nie oznacza, że nie można tego robić inaczej i lepiej.