Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Miniatury, które zwiększają liczbę wyświetleń nie tylko na YouTube
Social media TikTok YouTubeŹródło:
Miniatura jest najważniejszą częścią filmu. Zatrzymuje przewijanie, buduje ciekawość, powoduje kliknięcie, a nawet może sprawić, że ludzie będą oglądać cały film. I pamiętaj - bez kliknięcia nie będzie wyświetleń filmu.
Poniżej znajdziesz 12 typów miniaturek, które przyciągają uwagę ludzi oraz zasady ich tworzenia. Te same zasady sprawdzają się nie tylko dla filmów na YouTube, ale również dla:
• karuzeli na LinkedIn lub Instagramie
• rolek na Instagramie i filmów na TikTok
• obrazów dołączanych do postów na blogu
• obrazów dołączanych do postów na Twitterze/X i LinkedIn
1. Duże liczby
Duże liczby są nienaturalne. A nienaturalne wydarzenia wywołują ciekawość. Szczególnie, gdy chodzi o pieniądze.
Nie zaokrąglaj liczb, bo będą wyglądać sztucznie. Wypisz całą liczbę, aby wyglądała na jeszcze większą.
2. Przed/Po
Ujęcia przed i po budzą ciekawość ludzi. Ludzie chcą wiedzieć, co spowodowało transformację.
Spraw, aby pokazana transformacja była oczywista, pokazując stan przed i po. Wykorzystaj edycję zdjęć, aby różnice były bardziej wyraźne.
3. Reakcje
Dramatyczne twarze przyciągają uwagę. Ludzie klikają, ponieważ chcą zobaczyć, co je wywołało.
Twoje reakcje muszą wydawać się autentyczne. Użyj kadru z nagrania, a nie pozowanego ujęcia.
4. Zwrócenie uwagi
Zwróć uwagę na szczegóły w miniaturze, które wskazują na to, co się wydarzy.
Pokaż tylko tyle, by wzbudzić ciekawość ludzi.
5. Zadaj pytanie
Zadanie pytania w miniaturze otwiera pętlę, którą można zamknąć tylko poprzez oglądanie filmu.
Wykorzystaj tytuł filmu, by zasugerować odpowiedź, którą podajesz w miniaturce.
6. Dołącz do nas
Spotkania za kulisami budują więź – ludzie czują się częścią Twojej podróży.
Przekształć przyziemne sytuacje, takie jak nauka, sprzątanie i podróże, w "dzień z życia".
7. Strach
Awersja do strat jest potężna. Strach przed zrobieniem czegoś źle, motywuje nas dwa razy bardziej, niż chęć zrobienia czegoś dobrze.
To samo dotyczy inwestowania. Bardziej odczuwamy 50% stratę niż 100% zysk.
8. Powiększenia
Powiększ miejsce na miniaturze, aby podkreślić główny punkt Twojego wideo.
Użyj obramowania wokół tego co powiększasz, aby było to jeszcze bardziej wyraźne.
9. Znajomość / Wiarygodność
Wykorzystaj znajomość i wiarygodność ludzi, marek, produktów i postaci. W naturalny sposób przyciągają nas bowiem rzeczy, które znamy.
A każdy, kto jest fanem tej osoby lub rzeczy, będzie bardziej skłonny do kliknięcia.
10. Porównanie
Bezpośrednie porównania przyciągają zwolenników obu stron. Konkurowanie = dramat.
Zwróć uwagę na najbardziej ekstremalną różnicę: cenę, rozmiar, umiejętności, wiek itp.
11. Szok i podziw
Podkreśl najbardziej szokujący moment filmu.
Pokaż w tym emocje.
12. Piękno
Przyciąga nas to, co uważamy za atrakcyjne wizualnie i pociągające.
Na przykład: twarze, jedzenie, sztuka i krajobrazy.