logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Miniatury

Miniatury, które zwiększają liczbę wyświetleń nie tylko na YouTube

Social media TikTok YouTube
Źródło:



Miniatura jest najważniejszą częścią filmu. Zatrzymuje przewijanie, buduje ciekawość, powoduje kliknięcie, a nawet może sprawić, że ludzie będą oglądać cały film. I pamiętaj - bez kliknięcia nie będzie wyświetleń filmu.

Poniżej znajdziesz 12 typów miniaturek, które przyciągają uwagę ludzi oraz zasady ich tworzenia. Te same zasady sprawdzają się nie tylko dla filmów na YouTube, ale również dla:
• karuzeli na LinkedIn lub Instagramie
• rolek na Instagramie i filmów na TikTok
• obrazów dołączanych do postów na blogu
• obrazów dołączanych do postów na Twitterze/X i LinkedIn

1. Duże liczby

Duże liczby są nienaturalne. A nienaturalne wydarzenia wywołują ciekawość. Szczególnie, gdy chodzi o pieniądze.

Nie zaokrąglaj liczb, bo będą wyglądać sztucznie. Wypisz całą liczbę, aby wyglądała na jeszcze większą.

Duże liczby

2. Przed/Po

Ujęcia przed i po budzą ciekawość ludzi. Ludzie chcą wiedzieć, co spowodowało transformację.

Spraw, aby pokazana transformacja była oczywista, pokazując stan przed i po. Wykorzystaj edycję zdjęć, aby różnice były bardziej wyraźne.

Przed/Po

3. Reakcje

Dramatyczne twarze przyciągają uwagę. Ludzie klikają, ponieważ chcą zobaczyć, co je wywołało.

Twoje reakcje muszą wydawać się autentyczne. Użyj kadru z nagrania, a nie pozowanego ujęcia.

Reakcje

4. Zwrócenie uwagi

Zwróć uwagę na szczegóły w miniaturze, które wskazują na to, co się wydarzy.

Pokaż tylko tyle, by wzbudzić ciekawość ludzi.

Podkreślenie

5. Zadaj pytanie

Zadanie pytania w miniaturze otwiera pętlę, którą można zamknąć tylko poprzez oglądanie filmu.

Wykorzystaj tytuł filmu, by zasugerować odpowiedź, którą podajesz w miniaturce.

Pytanie

6. Dołącz do nas

Spotkania za kulisami budują więź – ludzie czują się częścią Twojej podróży.

Przekształć przyziemne sytuacje, takie jak nauka, sprzątanie i podróże, w "dzień z życia".

Dołącz do nas

7. Strach

Awersja do strat jest potężna. Strach przed zrobieniem czegoś źle, motywuje nas dwa razy bardziej, niż chęć zrobienia czegoś dobrze.

To samo dotyczy inwestowania. Bardziej odczuwamy 50% stratę niż 100% zysk.

Strach

8. Powiększenia

Powiększ miejsce na miniaturze, aby podkreślić główny punkt Twojego wideo.

Użyj obramowania wokół tego co powiększasz, aby było to jeszcze bardziej wyraźne.

Powiększenia

9. Znajomość / Wiarygodność

Wykorzystaj znajomość i wiarygodność ludzi, marek, produktów i postaci. W naturalny sposób przyciągają nas bowiem rzeczy, które znamy.

A każdy, kto jest fanem tej osoby lub rzeczy, będzie bardziej skłonny do kliknięcia.

Znajomość

10. Porównanie

Bezpośrednie porównania przyciągają zwolenników obu stron. Konkurowanie = dramat.

Zwróć uwagę na najbardziej ekstremalną różnicę: cenę, rozmiar, umiejętności, wiek itp.

Pojedynek

11. Szok i podziw

Podkreśl najbardziej szokujący moment filmu.

Pokaż w tym emocje.

Szok

12. Piękno

Przyciąga nas to, co uważamy za atrakcyjne wizualnie i pociągające.

Na przykład: twarze, jedzenie, sztuka i krajobrazy.

Piękno