logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Sour Patch

Strategia wielokanałowa od Sour Patch

Case Study E-commerce Strategia Taktyki sprzedażowe
Źródło:



O dzisiejszym handlu można powiedzieć, że trwa przeciąganie liny pomiędzy sprzedażą bezpośrednią a handlem detalicznym. Marki sprzedające bezpośrednio zaczynają ekspansję wielokanałową. Z kolei firmy, które dotychczas sprzedawały w detalu, zaczynają coraz bardziej przychylniej patrzyć w stronę sprzedaży bezpośredniej.

Na przykład firma Nike chce do 2027 roku osiągnąć 70% swojej sprzedaży w oparciu o sprzedaż bezpośrednią.

Tymczasem znany producent żelków czyli firma Sour Patch wybrała inną strategię i dokonała ekspansji z tradycyjnego handlu detalicznego do strategii wielokanałowej.

Zanim przejdziemy do szczegółów, oto najważniejsze lekcje (wnioski) z tej strategii:
• Zminimalizuj powielane doświadczenia zakupowe, które występują w innych miejscach zakupowych
• Wykorzystaj swoje narzędzia sprzedaży bezpośredniej, aby stworzyć nowe doświadczenie dla Twoich fanów
• Opracuj wyróżniającą się propozycję wartości, która przyciągnie kupujących do Twojego sklepu online
• Wykorzystaj swoją propozycję wartości w handlu online, aby dostarczać dostosowane do indywidualnych potrzeb doświadczenia zakupowe dla konkretnych rynków niszowych
• Wykorzystaj opinie klientów, grupy fokusowe i badania, aby określić, które nisze/segmenty mają największy popyt/potencjał

A oto jak Sour Patch realizuje powyższe założenia:

Nie powielaj istniejącego doświadczenia

Różne miejsca zakupów wymagają różnych doświadczeń zakupowych.

Dlatego Sour Patch traktuje swoją stronę internetową (sklep e-commerce) inaczej niż doświadczenia zakupowe w sieci sklepów Walmart lub na Amazon.

W przypadku klasycznych produktów, które są już sprzedawane na Amazon, na ich stronie internetowej jest przycisk "dodaj do koszyka", który przekierowuje do strony Amazona, gdzie można kupić ich produkty.

A pozostała część strony internetowej…

...tworzy zróżnicowaną propozycję wartości, aby dać fanom powód do zakupów

Propozycja wartości musi być całkiem inna niż ta, o której mówi się w innych kanałach sprzedażowych. W przeciwnym razie konsumenci nie przyjdą bezpośrednio do sklepu internetowego.

W przypadku Sour Patch Kids to zróżnicowanie przejawia się w ekskluzywnej funkcji "zrób moją mieszankę". Klienci mogą:
• tworzyć niestandardowe mieszanki Sour Patch Kids
• wybierać smaki i opakowania
• a nawet spersonalizować nazwę

Mieszanka

Tego nie można zrobić w sklepie detalicznym. Ale w sklepie internetowym już jak najbardziej. A to daje fanom unikalne doświadczenie dostosowane do ich preferencji.

Właśnie dlatego Sour Patch…

...wykorzystuje targetowanie niszowe, aby kształtować doświadczenie

Sprzedaż detaliczna przypomina podejście "rozpyl i módl się".

Dzięki technologii cyfrowej można kierować reklamy na konkretne nisze i grupy demograficzne.

Na przykład Sour Patch Kids wykorzystuje swoją stronę internetową, aby "uczynić ten moment obdarowywania wyjątkowym".

Strona dostosowuje doświadczenia związane z prezentami i uroczystościami, w tym okazjami takimi jak urodziny i dni meczowe, oferując produkty i towary dostosowane do każdego konkretnego wydarzenia:

Dostosowanie

Klienci mogą łatwo wybrać to, czego potrzebują na każdą okazję.

Jest to wyjątkowa funkcja dostępna tylko na ich stronie internetowej.