logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Treść wirusowa

Prosta formuła tworzenia treści wirusowych

Content Marketing Copywriting Pisanie
Źródło:



Żeby Twoja treść mogła stać się wirusowa, muszą się w niej znaleźć takie 3 podstawowe elementy:

Temat + Format + Koncepcja kreatywna = Pomysł na treść wirusową

Większość ludzi tworząc treści skupia się jedynie na pierwszych dwóch elementach i to głównie dlatego ich treści nie mają szans stać się viralem.

Przyjrzyjmy się zatem każdemu z tych elementów z osobna i zobaczymy jak do siebie pasują.

#1. Temat

O czym piszesz lub mówisz? Osoba, koncepcja, schemat, obserwacja?

Jakie emocje lub rezultaty próbujesz osiągnąć?
• Rozrywka
• Edukacja
• Inspiracja
• Niespodzianka / Zaskoczenie

#2. Format

W jaki sposób zaprezentujesz ten temat. Czy będzie to post tekstowy, wideo, karuzela, podcast czy obraz? A może połączone dwa formaty?

Format dotyczy również sposobu w jaki to opracujesz:
• X kontra Y (porównywanie pomysłów)
• Analiza (dogłębna analiza lub rozbiór czegoś na części proste)
• Plan działania (opisanie czegoś krok po kroku)
• Teraźniejszość/Przyszłość (jak to się zmienia)
• Wywiad
• Fabuła

#3. Koncepcja kreatywna

Kreatywna koncepcja jest elementem nowatorskim. To dlatego historia jest wyjątkowa i warta obejrzenia. Nie ma tu żadnych ograniczeń. Może to przybrać formę:
• Grywalizacji
• Łączenia koncepcji
• Szalonych pomysłów
• Absurdu
• Nieszablonowych kreacji
• Opowiadania historii
• Serialu/serii

Przykład

"5 wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż" -> to nie jest pomysł na wideo. To zaledwie temat. Musisz dodać format i kreatywną koncepcję, aby stworzyć świetny pomysł na wideo.

Oto jak to działa w praktyce:

Temat (Billie Eilish)
+
Format (Wywiad)
+
Koncepcja kreatywna (Zadawaj pytania, podczas gdy ona je niesamowicie pikantne skrzydełka)
=
Świetny pomysł na wideo: Billie Eilish wariuje podczas jedzenia pikantnych skrzydełek

To wideo ma ponad 50 milionów wyświetleń! To o wiele, wiele więcej niż w przypadku innych filmów Billie Eilish.