logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

YouTube

Przewodnik o tym jak robić kanał na YouTube (cz.2)

Social media YouTube
Źródło:



Kontynuujemy tematykę tworzenia popularnego kanału na YouTube i rad jakie daje Paddy Galloway. W zeszłym tygodniu skończyliśmy na pomyśle na wideo i walidacji tego pomysłu. Idziemy więc dalej.

Masz już kilka potencjalnych pomysłów. Jak powinieneś myśleć o ich realizacji?

Najlepsze (wiralowe) pomysły są bezwartościowe, jeśli nie zostaną dobrze zrealizowane. Oto co musisz zrobić:
• Poświęć czas na stworzenie scenariusza wideo.
• Pokaż swój scenariusz innym, aby mogli go zanalizować.
• Nagrywaj wideo przez kilka dni. Nagrywaj ponownie fragmenty, z których nie jesteś zadowolony.
• Stwórz 10-20 różnych miniatur i wariantów tytułów.
• Uzyskaj informacje zwrotne.

Co decyduje o jakości wideo?

Jakość produkcji + wysokiej jakości pomysł + sposób opowiadania historii + pokazanie wysiłku włożonego w wideo.

Jak sprawić, by widzowie poczuli Twój wysiłek włożony w wideo?

• Pokaż upływający czas (np. Przetrwaj 100 dni w kręgu i wygraj 500 000 dolarów)
• Duże liczby (np. Przeszukałem 100 śmietników, oto co znalazłem)
• Duże budżety (np. Zjadłem złotą pizzę za 70 000 dolarów)
• Pokazanie wytrwałości (np. Przejeżdżanie przez to samo stanowisko 1000 razy)

Co składa się na świetny tytuł?

Tytuł powinien być krótki, zwięzły, jasny i dźwięczny emocjonalnie.

Źle: "W tydzień wykopałem dziurę do Chin przebrany za Batmana, jednocześnie balansując z jajkiem na głowie"

Dobrze: "Okradłem kieszonkowca"

Jak stworzyć świetną miniaturkę?

1.Miniaturka powinna być jasna (60-70% użytkowników YouTube'a ma włączony tryb ciemny)
2.Trzy lub mniej elementów na miniaturce (łatwe do skanowania wzorkiem)
3.Obraz powinien uzupełniać tytuł i zapowiadać historię

Jak sprawić, aby intro przyciągało uwagę widzów?

• Potwierdź to, co zostało przekazane w tytule i miniaturze.
• Przejdź prosto do fabuły.
• Usuń niepotrzebny kontekst.
• Umieść najlepszy klip jako pierwszy, nie zachowuj najlepszego momentu na później.
• Ustal stawkę - daj widzom przekonujący powód do dalszego oglądania.
• Nie daj widzom poczuć, że to jest intro.

Jaki jest najważniejszy wskaźnik, na który powinieneś zwrócić uwagę?

Wyświetlenia to najważniejsza metryka, zwłaszcza na samym początku.

Następnie zwracaj uwagę na CTR (współczynnik klikalności) i AVD (średni czas oglądania) jako wskaźniki uzupełniające.

Na wskaźniki mają wpływ czynniki zewnętrzne. Korzystaj więc z testów porównawczych filmów o podobnej liczbie wyświetleń, długości/formacie, źródłach ruchu itp.

Shorty czy dłuższe filmy?

Dłuższe formy wideo wciąż lepiej konwertują subskrybentów, ale shorty (krótkie filmy) dają lepsze wyniki dla kanałów mających ponad milion subskrybentów.

Jak zarabiać pieniądze przez YouTube?

Oto kilka potencjalnych źródeł przychodów:
• Reklamy
• Sponsorzy
• Sprzedaż towarów
• Marketing afiliacyjny
• Członkostwa
• Samodzielny biznes

Jakie są inne uniwersalne zasady YouTube?

• Poznaj psychologię ludzi
• Zrozum i przewiduj, co Twoi odbiorcy uznają za interesujące
• Wykorzystaj zarówno dane, jak i kreatywną wizję, aby kierować swoją strategią