logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Zniżka

Jakie procentowe zniżki działają najlepiej?

Cena Taktyki sprzedażowe Wskazówka
Źródło:



Załóżmy, że masz sklep z odzieżą i chcesz zrobić wyprzedaż towaru zalegającego na magazynie.

Obniżasz więc cenę zeszłorocznych koszulek z 29,99 zł do 27,68 zł, co daje 7,7% zniżki.

Myślisz sobie: ""7,7% to raczej niewiele i ludzie pewnie się zniechęcą". Dlatego zaokrąglasz rabat do 8%.

Cóż, właśnie straciłeś klienta. Oto dlaczego.

Rekomendacja

• Prezentuj swoje rabaty jako dokładne, a nie zaokrąglone liczby (lepiej 12,7% zamiast 13%).

• Ludzie będą postrzegać rabaty jako trwające krócej i będą bardziej skłonni do natychmiastowego zakupu.

Wnioski

• Ludzie chętniej kupują, gdy rabat jest podawany jako dokładna liczba (a nie zaokrąglona).

• W 4 przeprowadzonych badaniach prezentowano ludziom zaokrąglony i precyzyjny rabat. Kiedy rabat był dokładny (precyzyjny) to prawdopodobieństwo zakupu było:
-o 13,3% większe w przypadku zakupu dysku twardego (6,8% vs 7% zniżki)
-o 11,4% większe w przypadku zakupu lodówki
-o 17,7% większe w przypadku zakupu butelki wody

• Efekt jest słabszy, gdy rabatowi towarzyszy komunikat o presji czasu (np. "Tylko dzisiaj").

Dlaczego to działa?

• Uważamy, że precyzyjne pomysły i koncepcje (np. konkretna cena 4,87 zł w porównaniu z ceną 5 zł) są bardziej podatne na zmiany w czasie.

• Z drugiej strony, okrągłe liczby wydają się bardziej "stabilne" i sygnalizują, że prawdopodobnie będą obowiązywać przez dłuższy czas (np. stała polityka zniżek dla studentów).

• Kiedy więc natrafiamy na precyzyjną obniżkę ceny, odczuwamy zwiększony strach przed przegapieniem okazji.

• To zwiększone poczucie pilności sprawia, że jesteśmy bardziej skłonni do natychmiastowego zakupu.

Dodatkowa wskazówka

Jeśli to możliwe, obniżona cena powinna mieć końcówkę ",99". Upewnij się też, że obok obniżonej ceny znajduje się również cena sprzed obniżki.