logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Psychologia

10 trików z zakresu psychologii marketingu, które zwiększą konwersje

Konwersja Psychologia Taktyki marketingowe
Źródło:



Jeremy Moser dał 10 wskazówek w jaki sposób możesz zwiększać konwersję na swojej stronie internetowej, w mailach i reklamach. Oto one:

1.Natychmiastowa gratyfikacja

Jesteśmy tak zaprogramowani, że chcemy więcej i szybciej. To jest tak silne, że na przykład Amazon zaczął oferować dostawę w dwie godziny, bo dostawa w dwa dni była niewystarczająco szybka.
Jak możesz to zastosować w swojej firmie? Daj swoim użytkownikom dodatkowe dni, przez które mogą używać Twojego produktu za darmo, jeśli wykonają kolejny krok w Twojej aplikacji/serwisie/produkcie np. jak dodadzą nowego członka zespołu dostaną 3 dni ekstra za darmo na korzystanie z Twojego produktu.

2.Luka i ciekawość

Istnieje rozbieżność między tym, co wiemy, a tym, co chcielibyśmy wiedzieć. To tak zwana luka. Jeśli czegoś nie wiemy, to tych chętniej klikniemy, aby tę lukę wypełnić. Dlatego np. zamiast pisać "Cotygodniowa analiza na rynku krypto" napisz "Analiza rynku krypto przeprowadzona przez osobę, która żyła 100 lat temu".
Najlepiej tą technikę wykorzystywać w tematach wiadomości e-mail, nagłówkach artykułów, tematach podcastów.

3.Niechęć do straty

Straty odbieramy intensywniej niż równoważne im zyski. Czyli na przykład strach przed stratą 100 zł będzie dużo większy niż radość z uzyskania 100 zł.
Zastosuj to: daj pełnowartościową wersję próbną. Utrata niesamowitych funkcji na końcu będzie bardziej bolesna niż radość z zyskania ich poprzez upgrade.

4.Nostalgia

Nostalgia to pozytywna emocja oparta na przywiązaniu do przeszłości.
Nostalgia może napędzać skuteczne kampanie reklamowe poprzez wywoływanie szczęśliwych wspomnień i budowanie skojarzeń produktu bądź marki z tymi uczuciami.

5.Ścieżka najmniejszego oporu

Znane również jako prawo najmniejszego wysiłku - ludzie chcą uzyskać rzeczy szybko i łatwo, bez większego wysiłku i kłopotów.
Zastosuj to: używaj tylko jednego wezwania do akcji (CTA) na swojej stronie internetowej. Spraw, aby kolejny krok był jasny i pozbawiony ryzyka.

6.Psychologia kolorów

Kolory mają znaczenie i wpływają na postrzeganie marki i decyzje zakupowe.

🔴 = ekscytacja, śmiałość
🔵 = zaufanie, trwałość
🟡 = optymizm, przystępność
🟠 = przyjazny, pewny siebie
🟣 = kreatywność
🟢 = spokojny, zdrowie, wzrost
⚪ = równowaga, spokój

Zastosuj to: branding.

7.Wzajemność

W naturalny sposób chcemy się "odwdzięczyć".
Wykorzystaj to w swoich działaniach marketingowych. Rozdawaj darmowe kursy, poradniki i ebooki.
Ludzie odwzajemnią się swoją uwagą i mailem, jeśli Twoje treści będą wartościowe.

8.Efekt Diderota

Kiedy kupujesz coś nowego, często kupujesz inne rzeczy z tym powiązane. Na przykład kiedy kupujesz nowe spodnie, to często kupisz do nich pasujący pasek, buty lub koszulę.
Zastosuj to: reklamy retargetingowe + email marketing do obecnych klientów.

9.Tożsamość

O naszych zakupach w dużej mierze decyduje zasada tożsamości. To dlatego umieszczamy na przykład naklejki na naszych laptopach. To dlatego z dumą dzielimy tym co mamy.
Zastosuj to: opowiadaj historie, które napędzają tożsamość i połączenie z Twoją marką.

10. Dowód społeczny
79% konsumentów ufa opiniom i recenzjom tak samo jak osobistym rekomendacjom od przyjaciół lub rodziny.
Zastosuj to: Proś ludzi o polecenia. Umieszczaj ich opinie na stronach, które mają kluczowe znaczenie do podjęcia decyzji zakupowej np. stronie z cenami.