logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Opakowanie

Jak zaprojektować opakowanie, aby lepiej sprzedawał się produkt?

Produkt Wskazówka
Źródło:



Załóżmy, że kupujesz butelkę oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia, a Twoją uwagę przyciągnęły dwie marki:

Pierwsza: Prosta ciemnozielona butelka z małą, minimalistyczną etykietą zawierającą jedynie nazwę marki i napis "100% oliwy z oliwek najwyższej jakości z pierwszego tłoczenia".

Druga: Ciemnozielona butelka o kształcie inspirowanym gałązkami oliwnymi. Na dużej etykiecie znajduje się skomplikowany kwiatowy wzór z elegancko przeplatającymi się oliwkami. Na etykiecie znajduje się również nazwa marki i napis "100% Extra Virgin Olive Oil".

Pierwszy wzór jest prosty, drugi o wiele bardziej złożony. Tyle wystarczy, żeby zmienić sposób, w jaki postrzegasz produkt i ile jesteś skłonny za niego zapłacić.

Rekomendacja

Staraj się, aby projekt opakowania i wygląd Twojego produktu były jak najprostsze (np. dużo pustej przestrzeni, proste kształty).

Twój produkt będzie wydawał się naturalny, a ludzie będą skłonni zapłacić za niego więcej.

Jeśli ludzie kupują Twoje produkty ze względu na ich smak - wiedząc, że są niezdrowe - zrób coś przeciwnego. Używaj złożonych projektów dla swoich produktów i opakowań (np. wielu elementów projektu i mocnych kolorów).

Wnioski

• Ludzie są skłonni zapłacić więcej za produkt, im prostszy jest projekt opakowania.

• W ramach serii 6 eksperymentów naukowcy odkryli, że ludzie byli skłonni zapłacić:
-24,6% więcej za przekąskę, gdy zastosowano proste opakowanie (tylko etykieta i jedna, symetryczna ikona), w porównaniu do złożonego (ta sama butelka, ale z 3 rodzajami ikon w szczegółowym, asymetrycznym układzie)
-15,6% więcej w przypadku balsamu do rąk, gdy miał prosty projekt opakowania (w porównaniu do złożonego)

• Efekt ten jest najsilniejszy w przypadku produktów, które przynoszą korzyści zdrowotne (np. produkty higieny osobistej, zdrowa żywność, suplementy).

Dlaczego to działa?

• Oceniamy produkt i to, co się w nim znajduje, częściowo na podstawie jego wyglądu.

• Gdy produkt ma prosty wygląd, spodziewamy się, że zawiera mniej składników niż produkt o złożonym wyglądzie.

• Dzięki temu produkt wydaje się naturalny, przez co wydaje się lepszy - zwłaszcza jeśli używamy go w celach zdrowotnych.

• Takie postrzeganie sprawia, że jesteśmy skłonni zapłacić więcej za produkt.