logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Recycling

Jak program zwrotów pomoże zwiększyć zyski?

Doświadczenie klienta Produkt
Źródło:



Załóżmy, że chcesz kupić nowy, bardziej komfortowy materac. Zanim jednak kupisz nowy, musisz w jakiś sposób pozbyć się starego.

Będziesz musiał się zastanowić gdzie go wyrzucić. Pewnie sam nie dasz rady tego zrobić, więc będziesz musiał poprosić o pomoc przyjaciela.

Ale poza wysiłkiem jest jeszcze odczucie straty. Bo przecież Twój stary materac jest nadal w dobrym stanie. Może można go poddać recyklingowi? A może podarować komuś w potrzebie?

Rozważasz zakup w jednej z firm, która sprzedaje materace drożej, ale oferuje odbiór starych produktów. I to jest właśnie coś, co by Ci się teraz przydało. Decydujesz się więc na zakup nowego materaca od tej firmy, mimo że kosztuje on nieco więcej niż u konkurencji.

Większość ludzi zrobi to samo. Oto dlaczego.

Rekomendacja

Sprzedając produkty, oferuj zasady odbioru starych przedmiotów (np. pudełka do recyklingu zużytych ubrań w sklepie, bezpłatny odbiór starej elektroniki przy dostawie nowej).

Ludzie będą skłonni zapłacić wyższą cenę.

Wnioski

• Program zwrotów (tj. możliwość zwrotu zużytych produktów do recyklingu) zwiększają kwotę, jaką ludzie są skłonni zapłacić za produkt.

• W ramach serii 8 eksperymentów badacze odkryli, że:
-ludzie byli skłonni zapłacić 39,1% więcej za długopis jeśli oferowany był program zwrotów (w porównaniu do długopisu sprzedawanego bez takiego programu);
-ludzie byli skłonni zapłacić 12,2% więcej za fotel IKEA z programem zwrotów (w porównaniu do fotela sprzedawanego bez takiego programu);
-65,3% osób wybrało droższą koszulę jeśli oferowany był program zwrotów;
-programy zwrotu zwiększyły lojalność wobec marki o 19,4% w przypadku marki odzieżowej i o 13,3% w przypadku IKEA.

Dlaczego to działa?

• Nie lubimy marnować zasobów (np. pieniędzy, czasu, wysiłku lub przedmiotów, które wciąż nadają się do użytku).

• Nadajemy większą wartość produktom, gdy mamy większe poczucie własności nad nimi (np. przedmiotom, które już zdecydowaliśmy się kupić).

• Program zwrotu daje nam poczucie kontroli nad unikaniem marnotrawstwa (ponieważ przedmiot można zwrócić, gdy nie jest już potrzebny, a firma prawidłowo go zutylizuje).

• Zwiększa to nasze psychologiczne poczucie własności, co z kolei wpływa na wzrost wartości produktu w naszym odczuciu.