Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'4 typy reklam zwiększające współczynnik klikalności
Źródło:
Pierwsza reklama (baner reklamowy) w Internecie pojawiła się w serwisie HotWired w 1994 roku. Jej współczynnik klikalności wyniósł… 78%!
Obecnie średnia klikalność wynosi około 0,35%. To 222-krotny spadek! A jeśli porównamy to z reklamami na Facebooku, gdzie średnia klikalność to 0,05%, to mamy nawet 1500 razy mniej.
Zasadniczo każdy nowy typ reklamy będzie działał przez krótki czas. Przyciągają nas nowości reklamowe, ale gdy tylko stają się powszechne, przestajemy je zauważać i przestają działać.
Dlatego w każdym marketingu trzeba się wyróżniać. Ale jest to szczególnie prawdziwe w przypadku reklam, w których płacisz za każde wyświetlenie reklamy (tzw. model CPM).
Dlatego jeśli chcesz, aby Twoja reklama była skuteczna oraz miała wysoki wskaźnik klikalności, to musisz zadbać o to, aby Twoja reklama nie wyglądała jak reklama.
Oto kilka typów reklam, które obecnie się sprawdzają:
#1. Reakcje klientów
Pokaż reakcję użytkownika (lub aktora) na użycie produktu.
• Dramatyczne reakcje przyciągają uwagę.
• Zdjęcia lub filmy o niższej jakości (np. wykonane z iPhone'a) sprawiają wrażenie bardziej organicznych.
• Możesz pokazać efekt "wow" lub jakiś inny "magiczny" moment jaki wywołuje Twój produkt.
#2. Opinie klientów
Dowód społeczny ma potężną moc. Udostępniaj recenzje tekstowe lub referencje klientów. A jeszcze lepiej jak udostępnisz recenzję wideo. Możesz użyć do tego narzędzia Testimontial.to.
#3. Odpakowywanie
Ludzie kochają filmy pokazujące jak ktoś odpakowuje przedmioty. Co dziwne, nawet jeśli dotyczy to produktu, o którym nic nie wiedzą. Jest w tym bowiem pewna tajemniczość i ciekawość. Poza tym otwieranie nowych produktów jest dla ludzi przyjemnym momentem, więc mamy z nimi pozytywne skojarzenia.
Przytnij swój film tak, aby podkreślić najbardziej ekscytujące momenty w pierwszych kilku sekundach wideo.
#4. Korzystanie z produktu
Poproś klienta, influencera, aktora lub po prostu członka zespołu o zrobienie selfie podczas korzystania z produktu. Jest to naturalne i pozwala pochwalić się produktem.
Dobra rada: Nieważne, której z tych form reklamy użyjesz. Ważne, abyś miał coś, co szybko przyciągnie uwagę i zainteresuje ludzi.