logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Cena

Czy warto jeszcze stosować ceny z końcówką ,99?

Cena Wskazówka
Źródło:



Sprzedawcy bardzo często stosują ceny zakończone dwoma cyframi 9 po przecinku (np. 19,99 zł, 7,99 zł itd.). Cena taka wydaje się niższa niż jest w rzeczywistości. Pytanie tylko czy ludzie nie będą uważali towaru z taką ceną za towar niższej jakości.

A co na ten temat mówią badania? Oto wnioski z aż 69 badań i analiz:

Rekomendacja

Używaj nieco niższych cen, aby produkt wydawał się tańszy (np. 49,99 zł zamiast 50 zł). Nie wpłynie to negatywnie na postrzeganie jakości produktu i zwiększy prawdopodobieństwo zakupu.

Jeśli chcesz, aby ceny z końcówką ,99 były jeszcze bardziej efektywne, to nie stosuj ich do wszystkich sprzedawanych produktów. Jeśli wszystkie Twoje produkty będą miały takie ceny, to ludzie nie uznają żadnego produktu za szczególnie dobrą okazję w porównaniu do sytuacji, gdyby tak obniżone ceny dotyczył tylko wybranych produktów.

Wnioski

• Ceny nieco niższe (np. 3,99 zł) zwiększają intencje zakupowe w porównaniu z cenami zaokrąglonymi do liczb całkowitych (np. 4 zł). Nie ma to wpływu na to, jak ludzie postrzegają jakość produktu.

• Z przeprowadzonych 69 badań wynika, że:
-ludzie mieli nieco wyższe intencje zakupowe, gdy cena była nieco niższa od ceny zaokrąglonej (np. 3,99 zamiast 4)
-ludzie postrzegali produkt jako lepszą okazję, gdy stosowano ceny z końcówką ,99
-stosowanie cen z końcówką ,99 nie miało wpływu na to, jak ludzie postrzegali jakość produktu
-kiedy proszono po kilku dniach ludzi, aby przypomnieli sobie ile kosztował produkt, to ludzie pamiętali, że produkty z ceną z końcówką ,99 były tańsze.

• Efekt jest silniejszy:
-gdy zmiana dotyczy pierwszej cyfry lub cyfry przed miejscem dziesiętnym (np. 79 zł zamiast 80 zł)
-w krajach, w których stosowanie cen z końcówką ,99 nie jest tak powszechne.

Dlaczego to działa?

• Kiedy widzimy cenę nieco niższą, zauważamy rabat. Nawet jeśli jest to tylko niewielki zysk (np. płacąc 9,95 zł zamiast 10 zł), to wpływ na to jak postrzegamy daną ofertę cenową jest nieproporcjonalnie większy niż sama korzyść (0,05 zł).

• Chociaż cena jest jednym z narzędzi, których używamy do oceny jakości produktu, to jej wpływ na postrzeganie jakości produktu stał się w ostatnich latach słabszy.

• Mamy tendencję do skupiania się bardziej na cyfrach z lewej strony. Stąd cenę np. 14,99 zł prędzej zaokrąglimy do 14 zł niż do 15 zł. Jeśli widzimy różnicę w cyfrach po lewej stronie, to prawdopodobnie przestaniemy porównywać różnice między innymi cyframi, w tym dziesiętnymi.