Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Wykorzystaj strategię "Bowling Alley", aby usprawnić proces wdrażania nowych użytkowników
Doświadczenie klienta Produkt StrategiaŹródło:
Czy wiesz, że od 40 do 60% użytkowników, którzy się zarejestrują, nigdy nie skorzysta z Twojego produktu?
Dlatego skuteczne wdrożenie użytkownika w Twój produkt jest kluczowym sposobem na zwiększenie konwersji i utrzymania klientów.
Wes Bush dzieli się tym, co nazywa strategią "Bowling Alley" (kręgielnia). Wygląda to mniej więcej tak:
Wes Bush podzielił to na 3 fazy:
Faza 1: Zbuduj prostą ścieżkę
Użytkownik rejestruje się i korzysta z produktu (stan obecny). Chcesz, aby dotarł do "magicznego momentu", w którym odkryje wartość, jaką przynosi mu Twój produkt (pożądany rezultat).
• Krok 1: Wyznacz bieżącą ścieżkę od stanu obecnego do pożądanego rezultatu.
• Krok 2: Oznacz każdy krok jako zielony (niezbędny), żółty (zaawansowane funkcje, które można wprowadzić później) i czerwony (można go całkowicie usunąć).
• Krok 3: Usuń wszystkie czerwone. Opóźnij wszystkie żółte. Chcesz mieć tylko zielone światła.
Faza 2: Stwórz Product Bumpers
Product Bumpers to takie elementy wzmacniające produkt. Innymi słowy są to elementy w produkcie, które popychają ludzi w kierunku pożądanego rezultatu. Mogą to być:
• Wiadomości powitalne: Powitaj użytkowników, pokaż jakie wartości daje Twój produkt i zmotywuj użytkowników.
• Prezentacja produktu: Jest to przewodnik, który krok po kroku pokaże użytkownikowi jak dojść do pożądanego rezultatu. Pozwól ludziom zrezygnować, jeśli tego nie chcą z tego przewodnika skorzystać.
• Paski postępu: Pokaż postępy użytkownika w pełnym wdrożeniu i uruchomieniu produktu, aby zilustrować użytkownikowi, że wciąż ma coś do zrobienia. Jest w tym element takiej grywalizacji, który przyśpiesza i ułatwia wdrożenie użytkownika.
• Listy kontrolne: Podobnie jak paski postępu, pokazują listę pozostałych do wykonania kroków.
• Wskazówki/Podpowiedzi: Wdróż podpowiedzi, które pokażą użytkownikowi, gdzie ma kliknąć, aby pójść dalej.
• Początkowy widok: Jeśli niektóre części interfejsu użytkownika nie są jeszcze gotowe do użycia, wyświetl komunikat wyjaśniający, dlaczego są puste i link do tego, co należy zrobić, aby je wypełnić.
Faza 3: Stwórz Conversational Bumpers
Product Bumpers działają tylko wtedy, gdy faktycznie znajdują się w produkcie. Często użytkownicy rejestrują się, a następnie rezygnują z korzystania z produktu.
Z kolei Conversational Bumpers mają na celu przyciągnięcie użytkowników z powrotem do produktu.
Takimi elementami, które mogą ponownie zachęcić użytkownika do skorzystania z produktu są różnego rodzaju wiadomości mailowe takie jak wprowadzające, powitalne, studia przypadków, informujące o wygaśnięciu okresu próbnego, pokazujące jak lepiej może wyglądać życie dzięki wykorzystaniu Twojego produktu czy wiadomości zawierające ankiety po okresie próbnym.