logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Bowling Alley

Wykorzystaj strategię "Bowling Alley", aby usprawnić proces wdrażania nowych użytkowników

Doświadczenie klienta Produkt Strategia
Źródło:



Czy wiesz, że od 40 do 60% użytkowników, którzy się zarejestrują, nigdy nie skorzysta z Twojego produktu?

Dlatego skuteczne wdrożenie użytkownika w Twój produkt jest kluczowym sposobem na zwiększenie konwersji i utrzymania klientów.

Wes Bush dzieli się tym, co nazywa strategią "Bowling Alley" (kręgielnia). Wygląda to mniej więcej tak:

Infografika Bowling Alley

Wes Bush podzielił to na 3 fazy:

Faza 1: Zbuduj prostą ścieżkę

Użytkownik rejestruje się i korzysta z produktu (stan obecny). Chcesz, aby dotarł do "magicznego momentu", w którym odkryje wartość, jaką przynosi mu Twój produkt (pożądany rezultat).

Krok 1: Wyznacz bieżącą ścieżkę od stanu obecnego do pożądanego rezultatu.
Krok 2: Oznacz każdy krok jako zielony (niezbędny), żółty (zaawansowane funkcje, które można wprowadzić później) i czerwony (można go całkowicie usunąć).
Krok 3: Usuń wszystkie czerwone. Opóźnij wszystkie żółte. Chcesz mieć tylko zielone światła.

Faza 2: Stwórz Product Bumpers

Product Bumpers to takie elementy wzmacniające produkt. Innymi słowy są to elementy w produkcie, które popychają ludzi w kierunku pożądanego rezultatu. Mogą to być:

Wiadomości powitalne: Powitaj użytkowników, pokaż jakie wartości daje Twój produkt i zmotywuj użytkowników.
Prezentacja produktu: Jest to przewodnik, który krok po kroku pokaże użytkownikowi jak dojść do pożądanego rezultatu. Pozwól ludziom zrezygnować, jeśli tego nie chcą z tego przewodnika skorzystać.
Paski postępu: Pokaż postępy użytkownika w pełnym wdrożeniu i uruchomieniu produktu, aby zilustrować użytkownikowi, że wciąż ma coś do zrobienia. Jest w tym element takiej grywalizacji, który przyśpiesza i ułatwia wdrożenie użytkownika.
Listy kontrolne: Podobnie jak paski postępu, pokazują listę pozostałych do wykonania kroków.
Wskazówki/Podpowiedzi: Wdróż podpowiedzi, które pokażą użytkownikowi, gdzie ma kliknąć, aby pójść dalej.
Początkowy widok: Jeśli niektóre części interfejsu użytkownika nie są jeszcze gotowe do użycia, wyświetl komunikat wyjaśniający, dlaczego są puste i link do tego, co należy zrobić, aby je wypełnić.

Faza 3: Stwórz Conversational Bumpers

Product Bumpers działają tylko wtedy, gdy faktycznie znajdują się w produkcie. Często użytkownicy rejestrują się, a następnie rezygnują z korzystania z produktu.

Z kolei Conversational Bumpers mają na celu przyciągnięcie użytkowników z powrotem do produktu.

Takimi elementami, które mogą ponownie zachęcić użytkownika do skorzystania z produktu są różnego rodzaju wiadomości mailowe takie jak wprowadzające, powitalne, studia przypadków, informujące o wygaśnięciu okresu próbnego, pokazujące jak lepiej może wyglądać życie dzięki wykorzystaniu Twojego produktu czy wiadomości zawierające ankiety po okresie próbnym.