logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Opowiadanie historii

Opowiedz historię, którą może opowiedzieć tylko Twoja marka

Strategia
Źródło:



Pieniądze nie mają żadnej wartości wewnętrznej.

Pieniądze mają wartość, ponieważ wszyscy wierzymy w tę samą historię o ich wartości. W czasie apokalipsy zombie banknot 50 złotowy co najwyżej przyda Ci się jako podpałka, a Twoja karta kredytowa właściwie będzie bezużyteczna.

Obrazy Van Gogha i Moneta są warte miliony tylko dlatego, że wystarczająco dużo ludzi uwierzyło w historie, które artysta i społeczeństwo stworzyli wokół nich. Powstały niezliczone obrazy o podobnej wartości estetycznej, której jednak zostały zapomniane przez historię.

Wartość Twojego produktu jest taka sama - zależy od historii, którą opowiesz.

Musisz tworzyć atrakcyjne narracje, które wypozycjonują Cię jako oczywisty wybór dla klienta. Musisz stać się "bezapelacyjnie genialny" czyli Obviously Awesome jak twierdzi April Dunford - autorka książki o takim właśnie tytule.

Jeśli to zrobisz, to wysoka cena po jakiej będziesz sprzedawać, nie będzie miała większego znaczenia.

A oto 12 kroków, żeby stać się "bezapelacyjnie genialnym", które podaje April Dunford:

1.Zidentyfikuj swoich najbardziej zagorzałych klientów i to, co kochają.
2.Zbierz różne osoby z całego Twojego zespołu, aby pomogły Ci zdefiniować historię.
3.Miej otwarty umysł. Staraj się nie ulegać uprzedzeniom.
4.Zidentyfikuj PRAWDZIWE alternatywy dla korzystania z Twojego produktu (np. sen dla Netflixa).
5.Wymień najlepsze, weryfikowalne cechy swojego produktu (np. 2 razy większa moc, a nie "przyjazny dla użytkownika").
6.Określ wartość tych funkcji/cech dla Twoich klientów.
7.Wskaż segmenty klientów, którzy najprawdopodobniej będą zainteresowani Twoim produktem.
8.Wybierz segment rynku, który nie jest zdominowany i zdominuj go. Może to być np:
• cały rynek (chipsy)
• podgrupa (chipsy nie zawierające ziemniaków, chipsy pieczone)
• nowy rynek ("sucha superżywność")
9.Powiąż produkt z aktualnym trendem (np. ograniczenie spożycia alkoholu przez millenialsów).
10.Stwórz dokument, do którego Twój zespół będzie mógł się odnosić:
• nazwa i opis produktu
• rynek i segment rynku
• alternatywy dla produktu
• unikalne i doskonałe cechy produktu
• namacalna wartość dodana dla klientów
• charakterystyka idealnego klienta
11.Wpleć narrację w swoje materiały marketingowe i sprzedażowe.
12.Monitoruj i w razie potrzeby koryguj.

Trudno jest napisać wyjątkową historię, ale jeśli to zrobisz, możesz zdziałać cuda.

Punkt #10 jest kluczowym krokiem.