logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Reklama

Fast-Vertising czyli jak się teraz robi nowoczesny PR

Case study Marka Social media
Źródło:



Kiedyś planowanie kampanii PR trwało miesiącami. Teraz przypomina to grę zręcznościową.

Jak szybko potrafisz zareagować na daną chwilę? Czy potrafisz w nadarzającej się okazji stworzyć odpowiednią historię i wprowadzić swoją markę do rozmowy?

W zeszłym roku te 3 marki wykonały w tym obszarze świetną robotę i warto się uczyć od nich:

#1. Stanley

Pewnej kobiecie spalił się doszczętnie samochód. Pokazała jego zdjęcie na TikToku.

Jedyne co pozostało niezniszczone, to jej… kubek marki Stanley. I to z lodem, który wciąż był w środku kubka.

Film bardzo szybko stał się wiralem w sieci (zdobył 90 milionów wyświetleń, setki komentarzy i tysiące udostępnień). I przyciągnął niekończące się zainteresowanie.

W ciągu 24 godzin prezes Stanleya dołączył swoje wideo z odpowiedzią na TikToku.

Zaproponował kobiecie darmowy kubek Stanley… i nowy samochód.

Rezultat?
• 120 milionów więcej wyświetleń na TikToku
• szum medialny warty miliony (linki zwrotne, treści społecznościowe i relacje telewizyjne)

#2. North Face

Jedna z kobiet podczas pieszej wędrówki po górach w Nowej Zelandii przemokła do suchej nitki, będąc w kurtce przeciwdeszczowej North Face.

Nagrała więc filmik i wrzuciła do sieci. Poprosiła o:
• przeprojektowanie kurtki przeciwdeszczowej
• sprawienie, aby rzeczywiście była wodoodporna
• dostarczenie jej na górę.

Film z prośbami brzmiącymi szalenie niemożliwie uzyskał 11 milionów wyświetleń.

Co więc zrobiła firma North Face? Dostarczyli. Dosłownie.

W ciągu 5 dni North Face nagrał film, na którym ich ludzie biorą nową kurtkę, wskakują do helikoptera i dostarczają ją w góry.

Wideo zebrało 5 milionów wyświetleń.

Jasne, to inscenizacja. Ale pokazuje, że North Face słucha i jest gotów zrobić wszystko, aby pomóc swoim klientom.

Odwrócili scenariusz, zmieniając historię o wściekłym kliencie w taką, w której to oni są bohaterami.

#3. Solo Stove

Jeśli znasz Snoop Dogga, to wiesz, że kojarzony jest on z paleniem zioła (trawki). Kiedy więc 100 milionów fanów obserwujących artystę na Instagramie usłyszało od Snoop Dogga, że ten "rzuca palenie", to możesz sobie tylko wyobrazić ich zdziwienie i zaskoczenie.

Post zdobył 5 milionów polubień i rozpisywano o tym w tysiącach publikacji.

Zdezorientowani i niecierpliwi ludzie czekali na kolejny post Snoop Dogga.

I się doczekali… premiery bezdymnego paleniska Solo Stove z limitowanej edycji Snoop Dogga.

Zauważ, że marka tutaj stworzyła historię przeciwną do osobowości Snoop Dogga, która wywołała szok:
Pierwsza fala doniesień medialnych: Snoop Dogg rzuca palenie?!
Druga fala doniesień medialnych: wyjaśnienia dotyczące publikacji postu i rozpoczęcia współpracy ze Snoop Doggiem.

A jak się to przełożyło na wyniki sprzedażowe Solo Stove? Oto kilka statystyk:
• 31 milionów polubień w mediach społecznościowych
•1,2 miliona wzmianek o marce
• ekspozycja medialna na poziomie 43,5 miliona dolarów
• 19,5 miliarda wyświetleń (wręcz obłędne dane)

Podsumowanie
• Szybkość jest najważniejsza: musisz wykorzystać pojawiające się okno czasowe mające związek z danym tematem.
• Zrób wszystko, aby pokazać swoim klientom, że Ci zależy - szybko, publicznie, w przemyślany sposób.
• Zmień zgłoszenia niezadowolonych (lub wręcz wściekłych) klientów w wirusowe momenty związane z Twoim wizerunkiem (PR).
• Najpierw myśl o wiralowych nagłówkach, a dopiero potem ogłaszaj partnerstwo i wprowadzaj produkt na rynek.