logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Higiena email

9 wskazówek o tym jak dbać o higienę bazy mailowej

Email marketing
Źródło:



Jeśli posiadasz bazę mailową, to musisz dbać o jej higienę. Inaczej więcej z nią będzie problemów niż pożytku (np. skrzynki mailowe będą traktowały Twoje wiadomości jako SPAM).

Niestety większość list e-mailowych jest "niezdrowa".

Poznaj zatem sprawdzoną 9-punktową listę kontrolną dotyczącą higieny list e-mailowych:

#1. Jasno określ oczekiwania

Informuj ludzi, czego mogą oczekiwać po dołączeniu do Twojej listy.

Aby to osiągnąć:
• Używaj jasnego języka
• Powiedz jak często będziesz wysyłać wiadomości e-mail
• Opisz, co otrzymają Twoi subskrybenci

Jasne oczekiwania torują drogę do dobrej relacji z subskrybentem.

#2. Uprość swój formularz zapisu

Ułatw ludziom zapisanie się na Twoją listę e-mailową.

Można to osiągnąć za pomocą:
• Przyjaznego dla użytkownika interfejsu
• Minimalnej liczbie pól formularza, który musi użytkownik wypełnić
• Wdrożenia proces rejestracji za pomocą jednego kliknięcia

Im łatwiej jest się zapisać, tym więcej osób to zrobi.

#3. Segmentuj swoją listę e-mailową

Jeśli masz możliwość, to segmentuj swoich odbiorców na podstawie poniższych kryteriów:
• Wiek
• Płeć
• Zachowanie
• Preferencje
• Dane demograficzne
• Historia zakupów
• Poziom zaangażowania

Dopasowane wiadomości e-mail to więcej otwarć, kliknięć i sprzedaży.

#4. Oczyść swoją listę e-mailową

Regularnie czyść swoją listę.

Aby to zrobić:
• Identyfikuj wiadomości, które nie zostały otwarte
• Wysyłaj e-maile zachęcające do ponownego kontaktu
• Usuń kontakty, które nie otwierają ani nie klikają w Twoje maile

Jakość subskrybentów jest dużo ważniejsza od Ilości subskrybentów.

#5. Aktualizuj informacje o subskrybentach

Upewnij się, że informacje o subskrybentach są zawsze aktualne.

Możesz to zrobić:
• Oferując użytkownikom możliwość łatwego zarządzania swoimi informacjami
• Wysyłanie e-maili promujących aktualizacje informacji

Przypomnij ludziom, aby aktualizowali swoje informacje co najmniej 2 razy w roku.

#6. Ułatw rezygnację z subskrypcji

Daj swoim subskrybentom możliwość w prosty sposób wypisania się z Twoje listy e-mailowej.

Aby to zrobić:
• Dodaj przycisk/link rezygnacji z subskrypcji do wiadomości e-mail
• Potwierdź, że mogą oni natychmiast zrezygnować

Im łatwiej będzie użytkownikom wypisać się z Twojej listy e-mailowej, tym mniej otrzymasz skarg dotyczących spamu.

#7. Monitoruj wskaźniki

Regularnie śledź wskaźniki dotyczące skuteczności Twoich wysyłek e-mail.

Miej oko na:
• Wskaźniki otwarć
• Współczynniki klikalności
• Współczynniki konwersji
• Wskaźniki rezygnacji z subskrypcji
• Odrzucenia (odbicia maili)
• Skargi na spam

Ulepszanie e-maili zaczyna się od pomiaru ich skuteczności.

#8. Upewnij się, że skonfigurowałeś odpowiednie uwierzytelnianie poczty e-mail

Skonfiguruj odpowiednie rekordy DNS dla swojej domeny, z której wysyłasz wiadomości e-mailowe.

Obejmują one m.in.:
• SPF
• DKIM
• DMARC

Skonfigurowanie tych parametrów może uchronić Twoje wiadomości e-mail przed lądowaniem w folderze SPAM.

#9. Słuchaj swoich subskrybentów

Poproś swoich subskrybentów o opinie.

Zwróć uwagę na:
• Odpowiedzi
• Skargi
• Raporty o spamie

W ten sposób budujesz przyjemne i trwałe doświadczenie subskrybenta.