Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Jeśli posiadasz bazę mailową, to musisz dbać o jej higienę. Inaczej więcej z nią będzie problemów niż pożytku (np. skrzynki mailowe będą traktowały Twoje wiadomości jako SPAM).
Niestety większość list e-mailowych jest "niezdrowa".
Poznaj zatem sprawdzoną 9-punktową listę kontrolną dotyczącą higieny list e-mailowych:
#1. Jasno określ oczekiwania
Informuj ludzi, czego mogą oczekiwać po dołączeniu do Twojej listy.
Aby to osiągnąć:
• Używaj jasnego języka
• Powiedz jak często będziesz wysyłać wiadomości e-mail
• Opisz, co otrzymają Twoi subskrybenci
Jasne oczekiwania torują drogę do dobrej relacji z subskrybentem.
#2. Uprość swój formularz zapisu
Ułatw ludziom zapisanie się na Twoją listę e-mailową.
Można to osiągnąć za pomocą:
• Przyjaznego dla użytkownika interfejsu
• Minimalnej liczbie pól formularza, który musi użytkownik wypełnić
• Wdrożenia proces rejestracji za pomocą jednego kliknięcia
Im łatwiej jest się zapisać, tym więcej osób to zrobi.
#3. Segmentuj swoją listę e-mailową
Jeśli masz możliwość, to segmentuj swoich odbiorców na podstawie poniższych kryteriów:
• Wiek
• Płeć
• Zachowanie
• Preferencje
• Dane demograficzne
• Historia zakupów
• Poziom zaangażowania
Dopasowane wiadomości e-mail to więcej otwarć, kliknięć i sprzedaży.
#4. Oczyść swoją listę e-mailową
Regularnie czyść swoją listę.
Aby to zrobić:
• Identyfikuj wiadomości, które nie zostały otwarte
• Wysyłaj e-maile zachęcające do ponownego kontaktu
• Usuń kontakty, które nie otwierają ani nie klikają w Twoje maile
Jakość subskrybentów jest dużo ważniejsza od Ilości subskrybentów.
#5. Aktualizuj informacje o subskrybentach
Upewnij się, że informacje o subskrybentach są zawsze aktualne.
Możesz to zrobić:
• Oferując użytkownikom możliwość łatwego zarządzania swoimi informacjami
• Wysyłanie e-maili promujących aktualizacje informacji
Przypomnij ludziom, aby aktualizowali swoje informacje co najmniej 2 razy w roku.
#6. Ułatw rezygnację z subskrypcji
Daj swoim subskrybentom możliwość w prosty sposób wypisania się z Twoje listy e-mailowej.
Aby to zrobić:
• Dodaj przycisk/link rezygnacji z subskrypcji do wiadomości e-mail
• Potwierdź, że mogą oni natychmiast zrezygnować
Im łatwiej będzie użytkownikom wypisać się z Twojej listy e-mailowej, tym mniej otrzymasz skarg dotyczących spamu.
#7. Monitoruj wskaźniki
Regularnie śledź wskaźniki dotyczące skuteczności Twoich wysyłek e-mail.
Miej oko na:
• Wskaźniki otwarć
• Współczynniki klikalności
• Współczynniki konwersji
• Wskaźniki rezygnacji z subskrypcji
• Odrzucenia (odbicia maili)
• Skargi na spam
Ulepszanie e-maili zaczyna się od pomiaru ich skuteczności.
#8. Upewnij się, że skonfigurowałeś odpowiednie uwierzytelnianie poczty e-mail
Skonfiguruj odpowiednie rekordy DNS dla swojej domeny, z której wysyłasz wiadomości e-mailowe.
Obejmują one m.in.:
• SPF
• DKIM
• DMARC
Skonfigurowanie tych parametrów może uchronić Twoje wiadomości e-mail przed lądowaniem w folderze SPAM.
#9. Słuchaj swoich subskrybentów
Poproś swoich subskrybentów o opinie.
Zwróć uwagę na:
• Odpowiedzi
• Skargi
• Raporty o spamie
W ten sposób budujesz przyjemne i trwałe doświadczenie subskrybenta.