logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Skalowanie

Jak rzeczy, które się nie skalują, mogą stworzyć podstawę długoterminowego wzrostu?

Case study Wzrost / Rozwój
Źródło:



Czasami najskuteczniejszym sposobem na rozwój firmy jest robienie rzeczy, które się nie skalują. Są to rzeczy, których nie można robić wiecznie, ale jeśli ich nie zrobisz, i tak nie będziesz duży.

A oto 4 przykłady nieskalowalnych rzeczy, które robią niektóre marki i które i Ty możesz zacząć robić od zaraz.

#1. Nick Gray promuje swoją książkę w recenzjach restauracji

Książka

Aby promować swoją książkę, Nick Gray zamieścił jej zdjęcie w swoich recenzjach restauracji. Każdy, kto czyta recenzje, zobaczy jego książkę na zdjęciu i być może będzie chciał ją kupić.

#2. Reddit tworzy setki fałszywych profili, aby przyciągnąć użytkowników

Reddit

Kiedy Reddit został uruchomiony po raz pierwszy, był pustą stroną bez użytkowników, postów i społeczności. Było mało prawdopodobne, aby taki serwis mógł pozyskać ruch lub zaangażowanie (klasyczny problem kury i jajka).

Zamiast siedzieć i czekać na pojawienie się użytkowników, założyciele Reddita stworzyli setki fałszywych profili. Ich zadaniem na początku było wykorzystanie tych kont do rozsiewania treści i tworzenia społeczności, aby strona wydawała się aktywna i zróżnicowana pod względem treści. Robili to, dopóki nie pojawili się inni użytkownicy.

#3. Poplight "nadmiernie angażuje" przyszłych klientów

Angażowanie klientów

Poplight to marka, która wciąż znajduje się na etapie finansowania społecznościowego na Kickstarterze. Jednak w e-mailach do pierwszej grupy wspierających ich proaktywnie użytkowników, proszą ich o napisanie kilku zdań o samych sobie, a nawet o możliwość porozmawiania z nimi telefonicznie lub na czacie. W ten sposób chcą się dowiedzieć więcej na temat swoich przyszłych klientów.

Założyciel rozmawiający z każdym klientem jest nieskalowalny w miarę rozwoju marki. Jednak na początkowym etapie bezcenne wnioski z tych interakcji mogą przesądzić o sukcesie lub porażce. W ten sposób osiągają następujące cele:
• zawężenie i głębsze zrozumienie rynku docelowego, który jest najbardziej podekscytowany Twoim produktem
• uzyskanie informacji zwrotnych na temat produktów, aby uczynić je lepszymi dla użytkowników

#4. Glossier wchodzi w interakcję z każdą wzmianką w mediach społecznościowych

Glossier

Glossier nie zbudował swojej społeczności w sposób przypadkowy.

Założycielka Emily Weiss wspomniała, że na początku zarządzała kontami Glossier w mediach społecznościowych. Każdego ranka dawała "lajki", dodawała do obserwowanych i publikowała ponownie posty każdego konto, które wspominało o Glossier w mediach społecznościowych.

Budowanie społeczności wydaje się nieosiągalną rzeczą, która wymaga wielkiej strategii. Tymczasem jest to prosta, chociaż nieskalowalna rzecz, którą możesz zacząć robić już dziś.