Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'"Znajdź i nakarm wygłodniały tłum" - tak mogłaby wyglądać rada na temat poszukiwania odpowiedniego rynku.
I jest to prawda. Możesz bowiem mieć kiepski produkt, przeciętną ofertę i brak umiejętności przekonywania ludzi, a mimo to zarabiać pieniądze. Wystarczy, że istnieje duży popyt na Twój produkt.
Pamiętasz pandemię Covid-19? Maseczki i papier toaletowy były tego świetnym przykładem - sprzedawały się na pniu w każdej ilości.
Musisz znaleźć rynek, który desperacko potrzebuje rozwiązania. Zazwyczaj sprowadza się to do poprawy zdrowia, zwiększenia bogactwa lub poprawy relacji.
A oto 4 czynniki pozwalające znaleźć świetny rynek z ukrytym popytem:
• Ból
• Siła nabywcza
• Łatwość targetowania / znalezienia odbiorców
• Rosnący rynek
Przyjrzyjmy się każdemu z nich:
#1. Ból
Ludzie muszą desperacko potrzebować tego, co oferujesz. To nie może być tylko coś, co fajnie by było mieć.
To, ile ktoś jest w stanie zapłacić, jest proporcjonalne do bólu, jaki ten ktoś odczuwa i Twojej zdolności do złagodzenia tego bólu.
Pokaż jak może wyglądać życie bez bólu.
#2. Siła nabywcza
Jeśli celujesz w studentów, to oni raczej nie będą w stanie zapłacić 5000 zł za Twój kurs.
Celuj w inwestorów wysokiego ryzyka. Oni spokojnie zapłacą za kurs nawet 10-20 tysięcy złotych, jeśli dzięki temu będą mogli zarobić jeszcze więcej.
#3. Łatwość targetowania / znalezienia odbiorców
Jeśli nie możesz swojej oferty kursu przedstawić inwestorom wysokiego ryzyka, to jaki to ma sens?
Musisz być w stanie regularnie docierać do dużej liczby odbiorców.
Gdzie Twoi odbiorcy spędzają czas? Do jakich list mailingowych się zapisali? Do jakich grupy w mediach społecznościowych należą? Jakie kanały YouTube oglądają?
#4. Rosnący rynek
Znajdź rynek, który się rozwija. Będziesz się rozwijać wraz z nim.
Nie wchodź w branżę prasową lub radiową. Będziesz walczył z trendem spadkowym.
Podsumowanie (w jednym zdaniu):
Szukaj palących problemów jakie mogą mieć ludzie z pieniędzmi, do których łatwo możesz dotrzeć.