logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Tłum

4 czynniki pozwalające znaleźć świetny rynek z ukrytym popytem

Produkt Rynek Strategia
Źródło:



"Znajdź i nakarm wygłodniały tłum" - tak mogłaby wyglądać rada na temat poszukiwania odpowiedniego rynku.

I jest to prawda. Możesz bowiem mieć kiepski produkt, przeciętną ofertę i brak umiejętności przekonywania ludzi, a mimo to zarabiać pieniądze. Wystarczy, że istnieje duży popyt na Twój produkt.

Pamiętasz pandemię Covid-19? Maseczki i papier toaletowy były tego świetnym przykładem - sprzedawały się na pniu w każdej ilości.

Musisz znaleźć rynek, który desperacko potrzebuje rozwiązania. Zazwyczaj sprowadza się to do poprawy zdrowia, zwiększenia bogactwa lub poprawy relacji.

A oto 4 czynniki pozwalające znaleźć świetny rynek z ukrytym popytem:
• Ból
• Siła nabywcza
• Łatwość targetowania / znalezienia odbiorców
• Rosnący rynek

Przyjrzyjmy się każdemu z nich:

#1. Ból

Ludzie muszą desperacko potrzebować tego, co oferujesz. To nie może być tylko coś, co fajnie by było mieć.

To, ile ktoś jest w stanie zapłacić, jest proporcjonalne do bólu, jaki ten ktoś odczuwa i Twojej zdolności do złagodzenia tego bólu.

Pokaż jak może wyglądać życie bez bólu.

#2. Siła nabywcza

Jeśli celujesz w studentów, to oni raczej nie będą w stanie zapłacić 5000 zł za Twój kurs.

Celuj w inwestorów wysokiego ryzyka. Oni spokojnie zapłacą za kurs nawet 10-20 tysięcy złotych, jeśli dzięki temu będą mogli zarobić jeszcze więcej.

#3. Łatwość targetowania / znalezienia odbiorców

Jeśli nie możesz swojej oferty kursu przedstawić inwestorom wysokiego ryzyka, to jaki to ma sens?

Musisz być w stanie regularnie docierać do dużej liczby odbiorców.

Gdzie Twoi odbiorcy spędzają czas? Do jakich list mailingowych się zapisali? Do jakich grupy w mediach społecznościowych należą? Jakie kanały YouTube oglądają?

#4. Rosnący rynek

Znajdź rynek, który się rozwija. Będziesz się rozwijać wraz z nim.

Nie wchodź w branżę prasową lub radiową. Będziesz walczył z trendem spadkowym.

Podsumowanie (w jednym zdaniu):

Szukaj palących problemów jakie mogą mieć ludzie z pieniędzmi, do których łatwo możesz dotrzeć.