Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Poznaj 10 kluczowych wskazówek dotyczących opowiadania historii, które pozwolą Ci opanować marketing, zbudować przywiązanie do marki i zdobyć więcej klientów:
#1. Klient = bohater
Bohaterem porywających historii marketingowych nie jest Twoja marka.
Bohaterem jest Twój klient i jego transformacja. Uczyń z klienta gwiazdę Twojej historii.
#2. Określeni odbiorcy
Wywierające wpływ historie pasują do przekonań bardzo konkretnych odbiorców.
Następnie oni rozpowszechniają Twoją historię wśród ludzi takich jak oni.
Pamiętaj: marketing do wszystkich to marketing do nikogo.
#3. Przekaz
Nie wszystkie historie to powieści. Historie można opowiadać za pomocą jednego zdjęcia, tweeta lub frazy.
Na przykład Apple osiągnęło mistrzostwo w kampanii "Silhouette". Każdy obraz rezonuje z aktywnością, stylem życia i tożsamością:
#4. Emocje
Aby przyciągnąć uwagę, historia powinna wywoływać silne więzi emocjonalne.
Doskonałym tego przykładem jest Gumroad, który wykorzystuje emocje związane z ucieczką od pracy na etacie i zarabianiem na robieniu tego, co się kocha:
#5. Realistyczna zmiana
Historie, które skłaniają do zakupu, nie są fikcyjne, tylko są realistyczne i osiągalne:
• Opisz ich główne zmagania
• Opowiadaj o ich zwycięstwach/porażkach
• Podkreśl ich rezultaty końcowe
#6. Społeczność
Najlepsze historie dzieją się w społeczności ludzi, którym chcesz służyć.
Dyrektor generalny Airbnb powiedział: "Nic nie może wyrazić naszej tożsamości bardziej niż historie ludzi z naszej społeczności".
Rozmawiaj ze swoimi klientami, odbiorcami, społecznością. Dziel się ich historiami.
#7. Stawka
Co klienci mogą zyskać lub stracić na podjęciu (lub niepodjęciu) działania?
Rzeczy takie jak pieniądze, czas, zdrowie, status, kariera itp.
Stawki budują napięcie i przyciągają uwagę.
#8. Skazany na porażkę
Z psychologicznego punktu widzenia, historie ludzi, którzy są skazywani na porażkę, nas urzekają. Dają nam nadzieję.
Badania pokazują, że 88,1% ludzi kibicuje słabszym. Wykorzystaj to w swojej historii.
#9. Obietnica
Świetne historie składają jasne obietnice np.: szczęśliwsze małżeństwo, autentyczne doświadczenia z podróży.
Internet jest hałaśliwy. Twoje obietnice muszą być osiągalne i wyjątkowe, aby warto było ich wysłuchać.
#10. Historia embrionalna
Ta technika świetnie się sprawdza w przypadku opowiadania historii marki i ewoluuje w oparciu o klasyczną podróż bohatera.
Bohater (Twój idealny klient) ma potrzebę, szuka pomocy, testuje idealne rozwiązania i ostatecznie dokonuje przemiany w swoim życiu dzięki Twojemu produktowi lub usłudze.