logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Opowiadanie historii

10 wskazówek dotyczących opowiadania historii

Copywriting Pisanie
Źródło:



Poznaj 10 kluczowych wskazówek dotyczących opowiadania historii, które pozwolą Ci opanować marketing, zbudować przywiązanie do marki i zdobyć więcej klientów:

#1. Klient = bohater

Bohaterem porywających historii marketingowych nie jest Twoja marka.

Bohaterem jest Twój klient i jego transformacja. Uczyń z klienta gwiazdę Twojej historii.

#2. Określeni odbiorcy

Wywierające wpływ historie pasują do przekonań bardzo konkretnych odbiorców.

Następnie oni rozpowszechniają Twoją historię wśród ludzi takich jak oni.

Pamiętaj: marketing do wszystkich to marketing do nikogo.

#3. Przekaz

Nie wszystkie historie to powieści. Historie można opowiadać za pomocą jednego zdjęcia, tweeta lub frazy.

Na przykład Apple osiągnęło mistrzostwo w kampanii "Silhouette". Każdy obraz rezonuje z aktywnością, stylem życia i tożsamością:

Apple

#4. Emocje

Aby przyciągnąć uwagę, historia powinna wywoływać silne więzi emocjonalne.

Doskonałym tego przykładem jest Gumroad, który wykorzystuje emocje związane z ucieczką od pracy na etacie i zarabianiem na robieniu tego, co się kocha:

Gumroad

#5. Realistyczna zmiana

Historie, które skłaniają do zakupu, nie są fikcyjne, tylko są realistyczne i osiągalne:
• Opisz ich główne zmagania
• Opowiadaj o ich zwycięstwach/porażkach
• Podkreśl ich rezultaty końcowe

#6. Społeczność

Najlepsze historie dzieją się w społeczności ludzi, którym chcesz służyć.

Dyrektor generalny Airbnb powiedział: "Nic nie może wyrazić naszej tożsamości bardziej niż historie ludzi z naszej społeczności".

Rozmawiaj ze swoimi klientami, odbiorcami, społecznością. Dziel się ich historiami.

#7. Stawka

Co klienci mogą zyskać lub stracić na podjęciu (lub niepodjęciu) działania?

Rzeczy takie jak pieniądze, czas, zdrowie, status, kariera itp.

Stawki budują napięcie i przyciągają uwagę.

#8. Skazany na porażkę

Z psychologicznego punktu widzenia, historie ludzi, którzy są skazywani na porażkę, nas urzekają. Dają nam nadzieję.

Badania pokazują, że 88,1% ludzi kibicuje słabszym. Wykorzystaj to w swojej historii.

#9. Obietnica

Świetne historie składają jasne obietnice np.: szczęśliwsze małżeństwo, autentyczne doświadczenia z podróży.

Internet jest hałaśliwy. Twoje obietnice muszą być osiągalne i wyjątkowe, aby warto było ich wysłuchać.

#10. Historia embrionalna

Ta technika świetnie się sprawdza w przypadku opowiadania historii marki i ewoluuje w oparciu o klasyczną podróż bohatera.

Bohater (Twój idealny klient) ma potrzebę, szuka pomocy, testuje idealne rozwiązania i ostatecznie dokonuje przemiany w swoim życiu dzięki Twojemu produktowi lub usłudze.

Historia embrionalna