logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Kawa

Kawa zwiększa wydatki o 50%

Wskazówka
Źródło:



Co stanie się, jeśli wypijesz kawę przed wejściem do sklepu lub podczas zakupów online? Czy wpłynie to na Twoje zakupy - na to co kupujesz lub jak wiele rzeczy kupujesz? Oto co wykazała seria 7 eksperymentów naukowych we Francji, Hiszpanii i USA.

We Francji, w ramach badań klientom wchodzącym do sklepu oferowano kawę lub herbatę kofeinową lub kawę lub herbatę bezkofeinową albo wodę. I okazało się, że Ci co pili napój kofeinowy wydawali ponad dwukrotnie więcej oraz kupowali o 39% więcej artykułów.

W USA przeprowadzono podobny test na studentach i pytano ich, ile przedmiotów kupiliby z przykładowej strony "prezenty relaksacyjne" na Amazon. Ci, którzy pili herbatę z kofeiną, wybrali o 17,1% więcej przedmiotów niż pozostali studenci.

Zależność ta działa głównie na sprzedaż produktów hedonicznych, które mają tendencję do bycia ekscytującymi i zabawnymi (np. świece, zapachy do domu, rośliny). Ma z kolei minimalny wpływ na produkty utylitarne, które są zazwyczaj racjonalnymi, zaplanowanymi zakupami (np. świece chroniące przed owadami, przybory kuchenne, artykuły biurowe). Podawanie napoju kofeinowego miało słabszy wpływ na osoby pijące dużo kawy, które wypijają więcej niż dwie filiżanki dziennie.

Dlaczego to działa?
• Kofeina jest jednym z najsilniejszych psychoaktywnych środków pobudzających, które mamy legalnie i powszechnie dostępne.
• Kiedy ją spożywamy, uwalniamy dopaminę w korze przedczołowej naszego mózgu, która pobudza nasze ciało i umysł.
• Ten wyższy stan energetyczny zwiększa naszą impulsywność i zmniejsza samokontrolę.
• Jesteśmy więc bardziej skłonni do kupowania pod wpływem impulsu produktów, które uważamy za zabawne i ekscytujące.

Ograniczenia
• W badaniu ludzie otrzymywali niskie lub normalne ilości kofeiny (od 30 do 100mg). Jednak bardzo wysokie dawki kofeiny (ponad 300mg) mogą powodować niepokój i nerwowość, a nie pozytywne podniecenie. Czy w takich przypadkach efekt utrzymuje się, czy może działa wręcz odwrotnie?
• Naukowcy skupili się na wydatkach ludzi po spożyciu kofeiny. Pytanie czy już sam zapach kawy może wywołać podobny efekt?