logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Red Bull

Wygraj, smakując okropnie i kosztując więcej

Case Study Przewaga konkurencyjna Strategia
Źródło:



W książce 'Alchemia: Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu' Rory Sutherland mówił o tym, jak można konkurować z Coca Colą. Logicznie rzecz biorąc, można próbować to robić poprzez:
• większą puszkę
• mniejszą cenę
• lepszy smak

I pewnie zostałbyś wyśmiany, gdybyś zaproponował:
• mniejszą puszkę
• wyższą cenę
• okropny smak

Ale właśnie to zrobił… Red Bull.

Red Bull stworzył, jak na tamte czasy, nową kategorię napojów: napój energetyczny.

Niewielki rozmiar puszki Red Bulla, wyższa cena i dziwny smak miały kluczowe znaczenie dla jego sukcesu:

1.Abyś uwierzył w moc napoju, zamknięto go w małej puszce, tak abyś myślał, że jest tak silny, że wypicie normalnej wielkości puszki napoju jest niebezpieczne.
2.Abyś zaakceptował wyższą cenę, musisz uwierzyć że "składniki dające moc" kosztują więcej niż te użyte do innych napojów.
3.Abyś uwierzył, że te "składniki dające moc" dodają rzeczywiście energii, to napój musi mieć dziwnie leczniczy smak (jak stare lekarstwa - smakowały okropnie, ale działały).

Alex M.H. Smith w swojej książce "No Bullsh*t Strategy" mówi, że najlepszym sposobem konkurowania jest "wartość przeciwstawna" - znajdź to, o co walczą wszyscy Twoi konkurenci i celowo osiągaj w tym zakresie gorsze wyniki, abyś mógł osiągnąć lepsze wyniki w inny sposób.

Xbox i Playstation toczą brutalną walkę o miano najszybszej konsoli.

Aby z nimi konkurować, Nintendo stworzyło słabszą konsolę Switch, umożliwiającą granie zarówno w domu, jak i w podróży. Obecnie jest to trzecia najczęściej sprzedawana konsola w historii.

Kiedy wszystkie inne napoje bezalkoholowe walczą o uzyskanie jak najlepszego smaku, to Red Bull sprawił, że smak ich napoju jest okropny.

Zapytaj siebie:
• O co walczą Twoi konkurenci?
• W czym już jesteś do bani?
• Co by się stało, gdybyś był w tym jeszcze bardziej do bani?