logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Klienci

Kiedy wykorzystywać tradycyjną pocztę, a kiedy pocztę e-mail?

Reklama
Źródło:



Otwierasz rano pocztę e-mail i widzisz kilka wiadomości od firm, których nie znasz. Co robisz? Najpewniej ignorujesz je.

Po pracy przychodząc do domu sprawdzasz skrzynkę pocztową i wyciągasz kolorową, ładnie wydrukowaną broszurę. Leży ona w Twojej dłoni i zaczynasz się jej długo przyglądać - co to jest?

Różnica w uwadze jest niezaprzeczalna. Zwłaszcza jeśli Twoja marka jest nieznana.

Oto jak powinieneś wykorzystać każdy z tych kanałów w swojej strategii.

Rekomendacja

Wykorzystaj pocztę tradycyjną do pozyskania nowych klientów lub ponownego nawiązania kontaktu z nieaktywnymi kupującymi. Na przykład wysyłaj fizyczne listy, broszury, a nawet paczki (w zależności od wartości potencjalnego klienta).

Korzystaj z poczty e-mail, aby utrzymać obecnych, aktywnych klientów, przypominając im o swoim istnieniu i możliwości zakupu. Na przykład wysyłaj treści edukacyjne, rabaty lub aktualizacje produktów.

Obydwa kanały będą działać skuteczniej i zwiększą ogólne Twoje przychody.

Wnioski

Wysyłanie poczty bezpośredniej (np. fizycznej kopii broszury) działa najlepiej w przypadku potencjalnych klientów (tj. nowych klientów, którzy jeszcze nie dokonali zakupu), natomiast marketing e-mailowy jest skuteczniejszy w przypadku klientów, którzy już są aktywnymi kupującymi.

W analizie 230 395 sprzedaży i klientów dwóch różnych firm z 7 krajów, badacze stwierdzili, że:
• Poczta tradycyjna (bezpośrednia) sprawdzała się w celu przyciągnięcia nowych klientów, szczególnie w zakresie kierowania ich do sklepów fizycznych.
• Marketing e-mailowy rezonował z istniejącymi klientami o średniej i wysokiej wartości, zachęcając ich do zakupów online.
• Ta strategia zwiększyła przychody sprzedawcy kosmetyków L’Occitane en Provence we Włoszech o 6,5%. Według prognoz zastosowanie tej strategii zwiększy przychody o 13,5% na innych głównych rynkach i o 9,3% w przypadku amerykańskiego sprzedawcy odzieży damskiej.

Dlaczego to działa?

• Otwarcie fizycznej koperty wywołuje większe emocje niż otwarcie wiadomości e-mail.

• Materiały drukowane zapewniają przestrzeń do przekazania większej ilości szczegółów, co bardzo przydaje się, gdy chcemy potencjalnego klienta zaznajomić z naszą marką.

• Kiedy otrzymujemy i otwieramy fizyczny list, tworzy to osobiste, emocjonalne i niezapomniane doświadczenie, które z kolei wpływa później na zwiększenie sprzedaży.

• Gdy kupujemy od marki regularnie, wystarczą nam przypomnienia e-mailowe (nie potrzebujemy tak obszernej oferty).