logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Strategia

Zagraj w 'grę przeciwieństw' ze swoją strategią

Strategia
Źródło:



Nie bądź najlepszy, bądź jedyny. W przeciwnym razie będzie to krwawa walka.

Jeśli będziesz robić dokładnie to samo, co inni, to będzie to ciężka walka dla Ciebie. Twoje marże wyparują, szczególnie jeśli są Twoi konkurenci są bogatsi i mają lepsze kontakty niż Ty.

Musisz skupić się na posiadaniu wyjątkowej oferty.

Tym razem jednak skupimy się na Twojej strategii.

W jaki sposób stwierdzić, czy Twoja strategia jest dobra?

Alex M. H. Smith w swojej książce "No Bullsh*t Strategy" podaje kilka sposobów. W tym wpisie skupimy się na dwóch z nich:

#1. Usuń wszystkie subiektywne sformułowania

Twoja strategia powinna być całkowicie obiektywna:

To nie jest strategia: "Jogurt o najlepszym smaku na świecie"
To jest strategia: "Powielamy smaki lodów w jogurcie"

Pierwsza jest subiektywna i nie zapewnia odpowiedniej przejrzystości. Jakie smaki produkujemy? Skąd wiemy, że jest to najlepszy smak? Kto to ocenia? Dlaczego ktoś miałby nas wybrać?

Druga to prawdziwa strategia, która zapewnia przejrzystość działania i odróżnia Cię od wszystkich konkurentów, którzy koncentrują się na smakach owocowych (np. takich jak truskawka czy jagoda).

#2. Gra przeciwieństw

Czy odwrotność Twojej strategii również miałaby logiczny sens?

Jeśli tak Wtedy jest to prawdopodobnie przyzwoita strategia.
Jeśli nie Prawdopodobnie nie jest to dobra strategia. Zapewne koncentrujesz się na byciu "lepszym".

Celem strategii jest posiadanie silnej alternatywy dla innych ofert na rynku. Oto dwa dobre i dwa złe przykłady:

🟢 "Opcja tania" versus "Opcja Premium"
🟢 "Przenośny" versus "Stacjonarny"
🔴 "Najwięcej spraw wygranych" versus "Najwięcej spraw przegranych"
🔴 "Punktualny" versus "Najbardziej spóźniony"

Jak mówi Alex M. H. Smith: "Wszystko, co każdy chciałby zrobić, nie jest dobrą strategią."

I jeszcze raz: "Nie bądź najlepszy, bądź jedyny."