logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Okres próbny

Wykorzystaj "odwrócony okres próbny", aby zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie

Konwersja Strategia
Źródło:



Typowe modele sprzedażowe dla produktów typu Saas (Software as a Service) są następujące:
1. Zapłać mi albo nie. Nie możesz korzystać bez płacenia.
2. Bezpłatny okres próbny. Zarejestruj się teraz i otrzymaj X dni za darmo, a następnie przełącz się na "zapłać mi, albo nie". Przy czym najlepiej sprawdza się tutaj 7-dniowy bezpłatny okres próbny (daje najwyższą konwersję).
3. Freemium. To samo co w punkcie #1 lub #2 z darmowym poziomem jako początkowym punktem wejścia. Ludzie muszą dokonać aktualizacji, aby odblokować więcej funkcji lub znieść limity użytkowania, a ten ulepszony plan jest albo w pełni zamknięty (dopóki klient nie zapłaci), albo ma bezpłatny okres próbny.

Ale jest jeszcze jeden model, który się doskonale sprawdza. To "odwrócony okres próbny" (Reverse Trial)

W tym modelu użytkownik od początku dostaje dostęp do pełnej wersji (premium) aplikacji za darmo na pewien okres próbny. Po tym okresie próbnym użytkownik może nadal używać aplikacji, ale już tylko w wersji darmowej, która nie zawiera wszystkich funkcji, które ma wersja pełna (premium).

Zaczynasz ze wszystkimi możliwościami użytkownika premium, ale zostają Ci one odebrane. Zasmakowałeś "dobrego życia". I tu pojawia się psychologiczny efekt awersji do straty. Nie chcesz tego stracić, więc gotów jesteś zapłacić, aby nadal korzystać z wersji premium.

Z obserwacji Eleny Verny wynika, że odwrócone okresy próbne podnoszą współczynniki konwersji freemium o 10-40%.

Elena sugeruje również oferowanie darmowych wersji próbnych resetowanych co jakiś czas (w oparciu o czas lub zaangażowanie). Tylko dlatego, że nie zadziałało to ostatnim razem, nie oznacza, że nie zadziała ponownie, gdy użytkownicy będą mieli więcej czasu na poziomie freemium.