Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Typowe modele sprzedażowe dla produktów typu Saas (Software as a Service) są następujące:
• 1. Zapłać mi albo nie. Nie możesz korzystać bez płacenia.
• 2. Bezpłatny okres próbny. Zarejestruj się teraz i otrzymaj X dni za darmo, a następnie przełącz się na "zapłać mi, albo nie". Przy czym najlepiej sprawdza się tutaj 7-dniowy bezpłatny okres próbny (daje najwyższą konwersję).
• 3. Freemium. To samo co w punkcie #1 lub #2 z darmowym poziomem jako początkowym punktem wejścia. Ludzie muszą dokonać aktualizacji, aby odblokować więcej funkcji lub znieść limity użytkowania, a ten ulepszony plan jest albo w pełni zamknięty (dopóki klient nie zapłaci), albo ma bezpłatny okres próbny.
Ale jest jeszcze jeden model, który się doskonale sprawdza. To "odwrócony okres próbny" (Reverse Trial)
W tym modelu użytkownik od początku dostaje dostęp do pełnej wersji (premium) aplikacji za darmo na pewien okres próbny. Po tym okresie próbnym użytkownik może nadal używać aplikacji, ale już tylko w wersji darmowej, która nie zawiera wszystkich funkcji, które ma wersja pełna (premium).
Zaczynasz ze wszystkimi możliwościami użytkownika premium, ale zostają Ci one odebrane. Zasmakowałeś "dobrego życia". I tu pojawia się psychologiczny efekt awersji do straty. Nie chcesz tego stracić, więc gotów jesteś zapłacić, aby nadal korzystać z wersji premium.
Z obserwacji Eleny Verny wynika, że odwrócone okresy próbne podnoszą współczynniki konwersji freemium o 10-40%.
Elena sugeruje również oferowanie darmowych wersji próbnych resetowanych co jakiś czas (w oparciu o czas lub zaangażowanie). Tylko dlatego, że nie zadziałało to ostatnim razem, nie oznacza, że nie zadziała ponownie, gdy użytkownicy będą mieli więcej czasu na poziomie freemium.