logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Szpieg

Lejek inżynierii odwrotnej czyli jak szpiegować konkurencję

Badanie rynku Case study Konkurencja
Źródło:



Chciałbyś wiedzieć jak działa Twoja konkurencja, jak się reklamuje, które kreacje reklamowe działają u konkurencji?

Alex Garcia z Marketing Examined pokazał w jaki sposób można zbadać lejki sprzedażowe dowolnej firmy, które reklamuje się poprzez Facebooka.

Wszystko zaczyna się od lejków inżynierii odwrotnej.

W przypadku Facebooka analizuje on dwa lejki sprzedażowe:
• TOFU (Top of Funnel) czyli górę lejka oraz MOFU (Middle of Funnel) czyli środek lejka sprzedażowego
• Retargeting

Czasami można znaleźć dwa różne typy kreacji reklamowych dopasowane do zupełnie różnych stron docelowych. Dlatego zawsze warto to przeanalizować.

Lejki TOFU i MOFU

Krok #1: Najpierw przejdźmy do biblioteki reklam wybranej marki:
1.Przejdź do Facebooka
2.Znajdź swojego konkurenta za pomocą paska wyszukiwania
3.Kliknij jego stronę firmową
4.Kliknij 'Informacje'
5.Kliknij 'Transparentność strony'
6.Przejdź do 'Biblioteki reklam'

Krok #2: Teraz znajdź najlepsze reklamy konkurencji.

Przewiń w dół, aby znaleźć najstarszą aktywną reklamę w bibliotece.

To są jedne z najlepszych reklam Twojej konkurencji. Dlaczego?

Jeśli reklama działa od ponad 6 miesięcy - pokazuje to jedną rzecz... Ta reklama działa. Jest efektywna, przynosi zwrot z inwestycji, a Facebook ją uwielbia, ponieważ klienci w nią klikają.

Krok #3:Przejdź do strony docelowej

Następnie kliknij reklamę, aby zobaczyć, na jaką stronę docelową (landing page) Cię Facebook przeniesie.

Zanim to jednak zrobisz najpierw warto zobaczyć jak ta strona wyglądała w przeszłości.

W tym celu skopiuj adres URL strony docelowej (landing page'a), a następnie wejdź na stronę web.archive.org.

Wklej adres URL do paska wyszukiwania i naciśnij enter.

Teraz zobaczysz historię zmian wprowadzonych na stronie docelowej na przestrzeni lat.

I możesz porównać i sprawdzać to, co się zmieniło, a co pozostało takie samo.

To co się zmieniło, to znaczy, że nie zadziałało. To co pozostało bez zmian oznaczać może, że świetnie się sprawdza.

W przypadku lejka warto jeszcze przyjrzeć się takim elementom jak:
1.Strona docelowa (landing page)
2.Punkty wejścia do lejka
3.Oferty
4.Zwalczanie obiekcji klienta
5.Personalizacja
6.Intencje wyjścia
7.E-mail marketing

Lejki retargetingowe

Jeśli nie jesteś zaznajomiony z retargetingiem, to mówiąc w największym skrócie, reklamy są wyświetlane osobom, które odwiedziły daną stronę lub kliknęły w reklamę tej strony w przeszłości (śledzi ich bowiem piksel Facebooka).

Zestaw reklam retargetingowych jest bardziej ukierunkowany lub promuje inną ofertę. Wszystko po to, by przyciągnąć użytkownika z powrotem na stronę.

W jaki sposób możesz zobaczyć reklamy retargetingowe danej marki?
• Wejdź na stronę marki, włóż produkt do koszyka i rozpocznij proces płatności.
• Następnie przejdź do Facebooka i przewijaj, aż zobaczysz kolejną reklamę tej marki.

Możesz to sobie ułatwić instalując wtyczkę "My Ad Finder" do przeglądarki Chrome. Ta wtyczka usuwa z Twojego kanału na Facebooku wszystko, co nie jest reklamą.

Wskazówki:
• Uruchom retargeting za pośrednictwem innych kont niż konto Twojej marki, aby skutecznie promować produkty, wykorzystując dowód społeczny (np. z dużej publikacji albo od influencera).
• Spersonalizowana strona docelowa oparta na danych wejściowych użytkownika dobrze sprawdza się w przypadku reklam retargetingowych.

Podsumowanie
1.Wybierz markę.
2.Przejdź do biblioteki reklam.
3.Znajdź najlepszą / najstarszą reklamę.
4.Kliknij stronę docelową.
5.Wprowadź adres strony na web.archive.org
6.Zobacz, jak strona zmieniała się w czasie.
7.Rozpocznij proces zakupu.
8.Pobierz wtyczkę "My Ad Finder" (dla przeglądarki Chrome).
9.Przeanalizuj otrzymane reklamy retargetingowe.
10.Wykorzystaj zdobytą wiedzę do zbudowania własnego lejka.