logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Generowanie zapisów na newsletter

5 sposobów na wygenerowanie większej ilości zapisów na newsletter

Newsletter
Źródło:



Chad S. White pokazał 5 prostych sposobów, które przydadzą Ci się do budowania listy mailingowej, a przy tym pozyskane adresy będą bardziej wartościowe (bardziej lojalni subskrybenci). Oto one:

Pokaż korzyści przy zapisywaniu się na Twoją listę

"Co za z tego będę miał?" - takie pytanie zadaje sobie praktycznie każdy, kto ma zostawić swój adres mailowy. Ii właśnie na to pytanie musisz odpowiedzieć niedoszłym subskrybentom. Skup się na korzyściach, które daje Twój newsletter, a nie na lead magnecie. Nie możesz doprowadzić do sytuacji, że ludzie zapisują się na Twoją listę tylko dlatego, żeby coś dostać, a później zrezygnują z subskrypcji lub, co gorsza, zrezygnują, oznaczając twoje e-maile jako spam.

Pokaż korzyści przy zapisywaniu się na Twoją listę

Im więcej pól ma Twój formularz zapisu, tym mniej osób go wypełni. Oto kilka sposobów na zmniejszenie ilości pól w formularzu zapisu na newsletter (listę mailingową):

• Pytaj tylko o to, co jest potrzebne w danej chwili. Aby rozpocząć relację e-mailową, rzadko potrzebujesz czegoś więcej niż adres e-mail danej osoby. Jeśli jesteś firmą B2B, możesz również potrzebować nazwy firmy i tytułu do celów zarządzania leadami. Jeśli zaś jesteś firmą B2C, możesz potrzebować kodu pocztowego, aby móc dostarczyć odpowiednie wiadomości lub informacje o lokalnym sklepie. Jednak wszystkie inne informacje mogą być zbierane po zapisie na stronie potwierdzającej zapis.

• Zmniejsz lub wyeliminuj pola opcjonalne. Pola opcjonalne wciąż przyczyniają się do wrażenia, że formularz jest długi. Dodatkowo, sprawiają, że ludzie muszą się zastanowić czy muszą wypełnić to pole, a im bardziej zmuszasz ich do myślenia, tym mniej prawdopodobne jest, że wypełnią formularz.

• Unikaj proszenia o wrażliwe informacje (np. dodatkowe informacje kontaktowe).

Spraw, aby Twoje formularze zapisu były bardziej przyjazne dla użytkownika

Postaraj się, aby użytkownik mógł maksymalnie szybko wypełnić Twój formularz zapisu, również na urządzeniu mobilnym. Na przykład wykorzystaj automatyczne wypełnianie i uzupełnianie formularzy albo spraw, aby klawiatura na telefonach miała łatwo dostępny znak “@” i przycisk “.com” - najlepiej na głównym ekranie.

Spraw, aby Twoje formularze zapisu były lepiej widoczne

Przede wszystkim umieść formularz zapisu w górnej części strony, przed tzw. punktem zgięcia czyli, żeby go było widać bez konieczności przewijania strony w dół (taka zmiana może Ci zwiększyć liczbę zapisów o 30% lub więcej). Użyj animacji w przycisku wezwania do akcji (CTA), by przyciągnąć uwagę.

Używaj różnych źródeł zapisów

Spróbuj wykorzystać pop-upy (takie wyskakujące okienka) - one potrafią mocno zwiększyć liczbę zapisów, bo po prostu nie da się ich nie zauważyć. Z drugiej strony są one dość irytujące, dlatego trzeba ich używać z umiarem (np. kiedy użytkownik raz zamknie wyskakujące okienko, to nie pokazywać mu go za chwilę ponownie).

W sklepach czy restauracjach możesz wykorzystać zapisy offline. Najwygodniejsza opcja to naklejka z kodem QR, np. w przymierzalni, na stoliku czy na drzwiach.