logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Landing page

Skuteczny landing page - przewodnik (część 1)

Konwersja Landing page
Źródło:



Skuteczny landing page czyli strona docelowa sprowadza się do jednego: do wysokiej konwersji. Żeby mieć wysoki wskaźnik konwersji musisz się skutecznie komunikować.

Odwiedzający Twoją stronę muszą wiedzieć co robisz, dlaczego to robisz oraz w jaki sposób to robisz. Musisz ich zainspirować, aby podjęli działanie.

Poznaj więc zasady tworzenia skutecznych stron docelowych.

#1. Jasność przekazu jest najważniejsza

Musisz osobie odwiedzającej Twoją stronę jasno i klarownie wytłumaczyć, co dla tej osoby zrobisz.

To wszystko zaczyna się od nagłówka.

Nagłówek zapewnia wyraźne pierwsze wrażenie. Ma on wzbudzać zainteresowanie konsumentów i przekonać ich do dalszego czytania.

Wydaje się to proste. A jednak wiele osób popełnia tutaj błąd. Zamieszczają one w nagłówkach modne słowa i niejasne zwroty. A taki nagłówek tak naprawdę nie przekazuje żadnej wiadomości.

Przykład:
SimilarWeb to serwis dostarczający dane analityczne o różnych stronach internetowych.
🔴 "Oficjalna miara cyfrowego świata" - mieli taki nagłówek, który tak naprawdę nic nie mówił o tym, jaką korzyść ich serwis daje użytkownikom.
🟢 "Uzyskaj statystyki dotyczące dowolnej witryny" - nowy nagłówek jest dużo bardziej klarowny i daje jasny przekaz do czego ten serwis służy.

#2. Kontekst jest bardzo ważny

Kontekst odpowiada na drugie pytanie: W jaki sposób to zrobisz?

Kontekst jest dostarczany za pomocą podtytułów i tekstu i powinien odpowiadać na pytanie "JAK?". Musisz wyjaśnić swojemu odbiorcy co zrobisz, aby spełnić obietnicę daną w nagłówku.

Przykład:
Substack to amerykańska platforma internetowa, która zapewnia infrastrukturę wydawniczą, płatniczą, analityczną i projektową dla osób, które chcą wydawać własnego bloga lub newsletter.
🔴 "Wierzymy, że to, co czytasz, ma znaczenie, a świetne pisanie jest cenne. Budujemy przyszłość, w której pisarze mogą się rozwijać, otrzymując wynagrodzenie bezpośrednio od czytelników." - ten tekst w ogóle nie mówi o tym, w jaki sposób to robią.
🟢 "Dajemy ci narzędzia do budowania bezpośredniego kontaktu z odbiorcami. Jednocześnie zapewniamy zasoby do rozwoju i zarabiania na odbiorcach." - tutaj tekst wyjaśnia, w jaki sposób serwis działa i jak pomaga swoim użytkownikom.

#3. Bądź kreatywny

Kreatywne elementy strony tworzą jej klimat i działają na wyobraźnię klienta.

Bez elementów kreatywnych pozwalasz wyobraźni klienta przejąć kontrolę, a to Ty masz tą wyobraźnię kreować.

Pokaż obrazem co dostarczasz. Nie wystarczy powiedzieć, trzeba to pokazać. A najlepiej pokazać działanie Twojego produktu w praktyce.

#4. Nie projektuj strony docelowej, napisz list

Landing page często jest projektowany jako bloki tekstu i kreacji graficznych.

Tymczasem dobra strona docelowa powinna być płynna jak… rozmowa. Strona powinna sprawiać wrażenie rozmowy. To nie powinny być bloki różnych pomysłów pogrupowane na stronie. Taka strona nie będzie wtedy przypominała bezpośredniej rozmowy z klientem.

🔴 Zły przykład: Squarespace.com

Właśnie tutaj dobrze widać jak strona stworzona jest z pewnych bloków tekstów:
• Zaprojektowana, by sprzedawać
• Pobierz bezpłatną wersję próbną witryny już dziś
• Karta kredytowa nie jest wymagana
• Utwórz stronę internetową
• Wybierz jeden z naszych najlepszych w branży szablonów stron internetowych, designerskich czcionek i palet kolorów
• Sprzedawaj swoje produkty i usługi
• Skonfiguruj sklep e-commerce, rezerwuj spotkania lub sprzedawaj swoje umiejętności - wszystko na jednej platformie stworzonej specjalnie dla Ciebie
• Promuj swoją firmę
• Kampanie e-mailowe i narzędzia społecznościowe ułatwiają zatrzymywanie klientów i powiększanie bazy
• Szablony stron internetowych dla każdego celu
• Zacznij od elastycznego szablonu projektanta lub zbuduj własny, a następnie dostosuj go do swojego stylu i potrzeb zawodowych za pomocą naszego narzędzia do tworzenia witryn typu "przeciągnij i upuść"
• Rozwijaj swoją firmę online
• Strony internetowe zaprojektowane do sprzedaży wszystkiego

🟢 Dobry przykład: The Farmer’s Dog

Kiedy zaczniesz czytać na głos to co znajduje się na stronie thefarmersdog.com, to będziesz miał wrażenie, jakby to był osobisty list, który przemawia bezpośrednio do Ciebie.

• Zdrowe życie zaczyna się od zdrowej żywności.
• Prawdziwe jedzenie - Świeże - Dostarczone
• Nie tylko Ty powinieneś odżywiać się zdrowo.
• Podobnie jak Ty, kochamy nasze zwierzęta i dbamy o ich zdrowie. Dlatego stworzyliśmy The Farmer's Dog - usługę, która dostarcza zbilansowaną, świeżo przygotowaną karmę dla zwierząt domowych z prostymi przepisami, kierując się nauką i miłością.
• Nadszedł czas na nowe podejście do karmy dla zwierząt.
• Wysyłając karmę bezpośrednio do Ciebie, możemy inwestować w lepsze składniki i świeższe jedzenie. Jakość, której nigdy nie znajdziesz w sklepie. Dowiedz się więcej o znaczeniu prawdziwego jedzenia.

Jeśli przyjrzysz się stronie The Farmer's Dog i nagłówkom tam zawartym, do dostrzeżesz pewną zależność. Każdy nagłówek ma swoje zadanie do spełnienia, ale tylko jeden nagłówek jest tym głównym nagłówkiem, który utrwala tworzenie wartości w umyśle konsumenta. Każdy kolejny nagłówek jest tylko nagłówkiem pomocniczym, który wspiera ten nagłówek główny i przekaz z niego płynący.