logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Emotikony

Jak efektywnie korzystać z emotikon?

Copywriting Pisanie Social media
Źródło:



Przeglądasz Internet w poszukiwaniu nowej kawiarni na jutrzejsze spotkanie z przyjaciółmi i natrafiasz na trzy niemal identyczne oferty:
• Najlepsza kawa w mieście!
• Najlepsza kawa ☕ w mieście!
• Najlepsza ☕ kawa w mieście!

Nowe badania przeprowadzone przez Monash University pokazują, że najprawdopodobniej wybierzesz drugą kawiarnię i polubisz jej ofertę bardziej niż dwie pozostałe.

Dlaczego? Nie chodzi tylko o emotikonę, ale także o sposób jej użycia.

Rekomendacja

• Używaj emotikon bez twarzy (symbolu lub ikony, np. rakiety 🚀) w swoich reklamach lub informacjach o produktach.

• Emotikon najlepiej używać razem ze słowem lub frazą, a nie zastępować je (np. "100 telewizorów 📺 w promocji" zamiast "100 📺 w promocji").

• Wtedy ludzie będą bardziej lubić i angażować się (np. klikać) w Twoją wiadomość.

Wnioski

Użycie jednej emotikony bez twarzy w tekście zwiększa liczbę recenzji online, a także pozytywne postrzeganie wiadomości. Umieszczenie emotikony w celu uzupełnienia głównej wiadomości (np. Pobierz na swój telefon 📱) jest bardziej skuteczne niż zastąpienie emotikony słowem (np. Pobierz na swój 📱).

Analizując dane z ponad 29 000 ofert Airbnb w 4 miastach USA i odpowiedzi na fikcyjną aplikację, naukowcy odkryli:
• Oferta otrzymała o 24% więcej recenzji, gdy do uzupełnienia wiadomości użyto emotikony.
• Gdy emotikona została użyta jako zamiennik słowa, oferta otrzymała o 13,5% więcej recenzji.
• Klienci polubili reklamy fikcyjnej aplikacji do obserwacji gwiazd o 23,8% bardziej, gdy emotikona uzupełniała słowo kluczowe (np. "LINK: Odkryj gwiazdy ⭐"), niż gdy nie użyto emotikony.

Efekt jest słabszy lub odwrotny:
• W przypadku użycia wielu emotikon jednocześnie.
• Dla sprzedawców Premium (np. Superhostów Airbnb). Wydają się mniej kompetentni, gdy używają emotikon, co prowadzi do mniejszej liczby recenzji.

Dlaczego to działa?

• Kiedy łatwiej jest nam zrozumieć wiadomość, reagujemy na nią bardziej pozytywnie.

• Uzupełniające tekst emotikony sprawiają, że wiadomości są łatwiejsze do zrozumienia.

• Jest też odwrotnie - trudniej jest przetwarzać wiadomości zawierające różne rodzaje informacji, na przykład gdy słowa są zastępowane emotikonami. Reagujemy więc na nie bardziej negatywnie.

• Używanie wielu emotikon może również sprawić, że wiadomość będzie wydawać się bardziej nieformalna i przez to mniej prestiżowa. Wpływa to na markę, która wtedy wydaje się mniej profesjonalna.