Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Przeglądasz Internet w poszukiwaniu nowej kawiarni na jutrzejsze spotkanie z przyjaciółmi i natrafiasz na trzy niemal identyczne oferty:
• Najlepsza kawa w mieście!
• Najlepsza kawa ☕ w mieście!
• Najlepsza ☕ kawa w mieście!
Nowe badania przeprowadzone przez Monash University pokazują, że najprawdopodobniej wybierzesz drugą kawiarnię i polubisz jej ofertę bardziej niż dwie pozostałe.
Dlaczego? Nie chodzi tylko o emotikonę, ale także o sposób jej użycia.
Rekomendacja
• Używaj emotikon bez twarzy (symbolu lub ikony, np. rakiety 🚀) w swoich reklamach lub informacjach o produktach.
• Emotikon najlepiej używać razem ze słowem lub frazą, a nie zastępować je (np. "100 telewizorów 📺 w promocji" zamiast "100 📺 w promocji").
• Wtedy ludzie będą bardziej lubić i angażować się (np. klikać) w Twoją wiadomość.
Wnioski
Użycie jednej emotikony bez twarzy w tekście zwiększa liczbę recenzji online, a także pozytywne postrzeganie wiadomości. Umieszczenie emotikony w celu uzupełnienia głównej wiadomości (np. Pobierz na swój telefon 📱) jest bardziej skuteczne niż zastąpienie emotikony słowem (np. Pobierz na swój 📱).
Analizując dane z ponad 29 000 ofert Airbnb w 4 miastach USA i odpowiedzi na fikcyjną aplikację, naukowcy odkryli:
• Oferta otrzymała o 24% więcej recenzji, gdy do uzupełnienia wiadomości użyto emotikony.
• Gdy emotikona została użyta jako zamiennik słowa, oferta otrzymała o 13,5% więcej recenzji.
• Klienci polubili reklamy fikcyjnej aplikacji do obserwacji gwiazd o 23,8% bardziej, gdy emotikona uzupełniała słowo kluczowe (np. "LINK: Odkryj gwiazdy ⭐"), niż gdy nie użyto emotikony.
Efekt jest słabszy lub odwrotny:
• W przypadku użycia wielu emotikon jednocześnie.
• Dla sprzedawców Premium (np. Superhostów Airbnb). Wydają się mniej kompetentni, gdy używają emotikon, co prowadzi do mniejszej liczby recenzji.
Dlaczego to działa?
• Kiedy łatwiej jest nam zrozumieć wiadomość, reagujemy na nią bardziej pozytywnie.
• Uzupełniające tekst emotikony sprawiają, że wiadomości są łatwiejsze do zrozumienia.
• Jest też odwrotnie - trudniej jest przetwarzać wiadomości zawierające różne rodzaje informacji, na przykład gdy słowa są zastępowane emotikonami. Reagujemy więc na nie bardziej negatywnie.
• Używanie wielu emotikon może również sprawić, że wiadomość będzie wydawać się bardziej nieformalna i przez to mniej prestiżowa. Wpływa to na markę, która wtedy wydaje się mniej profesjonalna.