Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Produkty edukacyjne i informacyjne mają kilka ogromnych wad:
• Są jak witaminy podawane na bóle - nikt nie potrzebuje desperacko kolejnego kursu (w odróżnieniu np. od tabletki przeciwbólowej jeśli Cię coś bardzo boli).
• Aby z nich skorzystać, trzeba poświęcić czas i wysiłek
• Z natury nie są pilne - "przerobię kurs później, jak będę miał więcej czasu"
• Musisz przekonać ludzi, że "już to rozgryzłeś" - wiele informacji jest darmowych. Potrzebujesz dowodu, że zdradzasz wiedzę, której nikt nie ma.
• Trudno jest określić cenę, ponieważ nie ma tu typowych kosztów wytworzenia - tworzysz raz kurs (ponosisz koszty jego wytworzenia), a później nie ma znaczenia ile tych kursów sprzedaż, bo już nie ma dodatkowych kosztów związanych z wytworzeniem tego kursu.
Dlatego twórcy kursów robią takie rzeczy, jak ograniczone czasowo promocje i kursy grupowe. Pilna potrzeba zachęca do działania (zapisz się dzisiaj dzisiaj, bo będzie za późno).
Ale jest jeszcze jedna świetna strategia, która dla takich produktów się świetne sprawdza - strategia podwyżki cen.
Wygląda to mniej więcej tak. W swojej ofercie zamieszczasz mniej więcej taką informację:
"Tak więc 'pozwalam rynkowi decydować' o wartości tego kursu. Z każdą sprzedażą 20 kursów cena wzrośnie o 20 złotych. Zobaczmy, ile to jest warte dla ludzi!"
Następnie pokazujesz jaka była cena i jaka jest aktualna np.
• 20 x 100 zł - WYPRZEDANE
• 20 x 120 zł - WYPRZEDANE
• 20 x 140 zł - WYPRZEDANE
• 20 x 160 zł - WYPRZEDANE
• 20 x 180 zł - WYPRZEDANE
• 20 x 200 zł - WYPRZEDANE
• 20 x 220 zł - WYPRZEDANE
• 20 x 240 zł - aktualna cena
• 20 x 260 zł
• 20 x 280 zł
• 20 x 300 zł
…
Ta strategia jest świetna z kilku powodów:
• Ma wbudowaną w sobie pilność. Kup teraz lub zapłać więcej później.
• Nagradza szybkie działanie. Twoi najwięksi fani otrzymują najlepszą ofertę, kupując jako pierwsi, dzięki czemu czują się docenieni.
• Wbudowany dowód społeczny. Lista z cenami pokazuje ile już egzemplarzy Twojego kursu zostało zakupionych.
• Odkrywanie cen. Zamiast zgadywać, masz dane, które potwierdzają ostateczną cenę.
• To sprytne i nowatorskie. Nowatorskie rzeczy się wyróżniają. Poza tym ludzie, którzy są zainteresowani tematem mówią o tym i dzielą się informacją o Twojej ofercie ze znajomymi.