logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Opinie klientów

Jak dawać zachęty, aby klienci zostawiali więcej pozytywnych opinii?

Doświadczenie klienta Klient Opinie
Źródło:



Wprowadziłeś na rynek nowy produkt i musisz zebrać pozytywne recenzje.

Aby to osiągnąć możesz:
• Mieć nadzieję, że nowi klienci sami opublikują recenzje.
• Zaoferować klientom zachęty, które zmotywują ich do pozostawienia recenzji.

Ta druga opcja jest szybsza i z większym prawdopodobieństwem przyniesie pozytywne rezultaty.

Istnieją jednak pewne niuanse, na które należy uważać przed zaoferowaniem każdemu klientowi karty podarunkowej o wartości np. 20 zł.

Oto, co musisz wiedzieć.

Rekomendacja

• Zachęć klientów do pozostawienia recenzji produktu na przykład poprzez zaoferowanie im zniżki na kolejne zakupy lub umożliwienie wzięcia udziału w loterii. Nie musisz specjalnie prosić o pozytywne recenzje (co może być nieetyczne), po prostu zachęcaj do wystawienia recenzji.

• Postaraj się zidentyfikować najbardziej zadowolonych i lojalnych klientów (np. powracających klientów), którym możesz zaoferować takie zachęty.

• Otrzymasz więcej recenzji i z dużym prawdopodobieństwem będą one pozytywne.

Wnioski

• Osoby, które otrzymują zachętę (np. drobny upominek), są bardziej skłonne do pozostawienia recenzji i jest bardziej prawdopodobne, że będzie ona pozytywna.

• W 8 eksperymentach z udziałem 4057 osób naukowcy odkryli, że:
-Recenzje produktów w sklepach budowlanych były o 83,4% bardziej pozytywne, gdy zachęcano klientów do ich zostawienia poprzez udział w loterii (losowaniu nagród).
-Nawet skromna zachęta w wysokości 0,25 dolara (około 1 zł), która była wypłacana natychmiast za ocenę i zrecenzowanie filmu, okazała się skuteczna, prowadząc do 20,6% wzrostu pozytywnych opinii.
-Zachęty niefinansowe (losowanie słuchawek Apple AirPods) w połączeniu z zachętami finansowymi (losowanie karty podarunkowej o wartości 200 dolarów) zwiększyły liczbę pozytywnych recenzji o 50% w przypadku usług strumieniowego przesyłania wideo.

• Efekt ten znika, jeśli zachęta pochodzi od nielubianej lub nieetycznej firmy.

Dlaczego to działa?

• Otrzymanie zachęty do napisania recenzji (napisania opinii) sprawia, że proces ten jest dla nas przyjemniejszy (z wyjątkiem osób, które i tak uwielbiają pisać recenzje).

• Osiągnięcie celu (np. utrata wagi) może sprawić, że powiązane czynności (np. bieganie) będą przyjemniejsze ze względu na pozytywne emocje związane z osiąganym celem.

• Łączenie mało ekscytujących czynności (pisanie recenzji) z pozytywnymi elementami (zachęta) sprawia, że jesteśmy bardziej zainteresowani i pozytywnie nastawieni do wykonywania tych czynności.