logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Koszyk zakupów

Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?

Konwersja Psychologia Taktyki marketingowe
Źródło:



Z przeprowadzonych badań wynika, że aż 69% użytkowników nie kończy zakupów w sklepach internetowych. Wybierają produkty do koszyka, ale nie finalizują zamówienia.

Oto kilka wskazówek jak możesz zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków:

• Daj możliwość zamawiania jako gość (bez rejestracji w sklepie). Taki przycisk do zamawiania jako gość najlepiej umieścić w lewej górnej części ekranu.

• Podaj datę dostawy zamiast czasu oczekiwania (zamiast za 2 dni napisz 13 marca).

• Spraw, aby płatność była jak najłatwiejsza. Dodaj wiele metod płatności (w tym płatność blikiem - najpopularniejsza forma płatności w Polsce). Weryfikuj poprawność numerów kart płatniczych już na etapie ich podawania przez klienta.

• Umożliwiaj odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym i pokaż tą możliwość w opcjach dostawy.

• Na stronie sklepu umieszczaj jasne i konkretne komunikaty (np. tu podaj numer karty, tutaj wpisz adres dostawy).

• Pamiętaj, że im mniej pól do uzupełnienia w formularzu zamówienia ma klient, tym większa szansa, że dokończy zamówienie. Zastanów się czy naprawdę potrzebne Ci są niektóre dane klienta (może do realizacji zamówienia w ogóle się nie są potrzebne).

• Jeśli stosujesz kupony rabatowe to opisz dokładnie jak takiego kodu użyć.

• Umożliwiaj edycję zamówienia na każdym kroku składania zamówienia.

• Zadbaj o to, żeby przycisk wstecz przeglądarki przenosił do poprzedniego kroku zamówienia, a nie do poprzedniej strony (nie zawsze jest to ta sama strona).

• Oznaczaj w formularzu zamówienia, które pole są obowiązkowe do wypełnienia przez klienta.

• Zadbaj o to, aby Twoja strona była przyjazna użytkownikowi - była responsywna (dobrze wyglądała na każdym urządzeniu np. telefonie, tablecie, komputerze), łatwa w nawigacji, szybko się ładowała i była czytelna.

• Na stronie podsumowania zamówienia daj tylko jeden przycisk przenoszący do płatności.