logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

YouTube

Schemat tworzenia shortów na YouTube'a, które zyskają nawet 10 milionów wyświetleń

Social media Wideo YouTube
Źródło:



Jenny Hoyos ma zaledwie 18 lat, a jej krótkie filmy (shorty) na YouTube mają już ponad miliard wyświetleń. Co więcej - średnio każdy z jej shortów jest oglądany ponad 10 milionów razy.

Jenny obejrzała prawie wszystkie shorty najlepszych twórców, aby odtworzyć strukturę viralowego krótkiego filmu na YouTube.

Oto co ustaliła:

#1. Haczyk: natychmiast przyciągnij uwagę szokującą lub interesującą koncepcją:
• Pierwsza klatka. Niech się wyróżnia. Niech to będzie zapowiedź tego, co nadchodzi. Dodaj tekst.
• Początek filmu (maksymalnie po 2-3 sekundach) - szybko przejdź do rzeczy.

#2. Zapowiedź: opowiedz historię, podaj kontekst i ustal oczekiwania dotyczące tego, co ma nadejść. Zaangażuj widzów w zamknięcie pętli i daj im znać, czego mogą się spodziewać.

#3. Przejście: od otwarcia do treści bez utraty tempa. Na przykład, zamiast mówić "zaczynajmy", Jenny mówi "Więc gotowałam NIELEGALNIE" (to intryguje ludzi i nawiązuje do jej gotowania).

#4. Treść: spełnij oczekiwania określone w zapowiedzi. Jeśli opowiadasz historię, użyj struktury "ALE - WIĘC", aby utrzymać zainteresowanie widzów (a "ale" intryguje ludzi). Przykład:
• Poszedłem na spacer
• ALE zaczęło podać
• WIĘC pobiegłem najszybciej, jak tylko mogłem
• ALE spadł mi but
• WIĘC…

#5. Zakończenie: zakończ wszystko zgrabnie. Zakończ z odrobiną humoru. Ale tnij na końcu gwałtownie (montaż), ponieważ wysoki procent zatrzymań użytkowników jest pozytywnym sygnałem algorytmu YouTube'a.

Format ten można zastosować do innych rodzajów krótkich materiałów wideo. Niezależnie od tego, czy jest to rolka, film na TikToka, reklama na Instagramie czy film promocyjny.