logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Kod rabatowy

17 pomysłów na kody rabatowe

Cena E-commerce
Źródło:



Według badania Journal of Retailing, zarówno obniżki cen produktów, jak i kupony rabatowe, pozytywnie wpływają na wydatki klientów i ilość zakupów.

Poznaj zatem 17 pomysłów na kody rabatowe, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż i zyskać lojalność klientów:

#1. Kod rabatowy dla porzuconego koszyka: Blisko 70% zakupów (dane z USA) kończy się porzuceniem koszyka. Kody te można dodawać do wiadomości e-mail dotyczących porzuconych koszyków wraz z innymi ofertami, aby zachęcić klientów do sfinalizowania zamówienia.

#2. Oferta dla kupujących po raz pierwszy: Klienci mogą wahać się przed zakupem, jeśli nie znają Twojej marki. Specjalna oferta w postaci kodu rabatowego dla kupujących po raz pierwszy może być delikatnym bodźcem, którego potrzebują, aby stać się płacącymi klientami.

#3. Zniżka na pop-upie przy próbie wyjścia ze strony: Gdy klient ma zamiar opuścić witrynę lub zamknąć kartę w przeglądarce to wyświetl mu w postaci wyskakującego okienka (pop-up) kod rabatowy.

#4. Specjalna zniżka świąteczna: W okresie świątecznym, a także podczas dużych wydarzeń takich jak Black Friday i Cyber Monday, kupujący są gotowi wydać więcej niż zwykle. Zaoferuj mu kod rabatowy. To dobry sposób na zwiększenie wartości koszyka w tym szczytowym okresie zakupów.

#5. Oferty dla influencerów: Rozdaj kody rabatowe influencerom, których obserwujący pasują do rodzaju klientów, których szukasz.

#6. Rabat za minimalny zakup: Daj rabat klientowi jeśli przekroczy pewną wartość zamówienia. Na przykład, możesz zaoferować 15% zniżki na zamówienia przekraczające 200 zł. Takie podejście zachęca klientów do dodania kilku dodatkowych produktów do koszyka, zwiększając tym samym średnią wartość zamówienia.

#7. Oferty przedpremierowe: Gdy dopiero rozpoczynasz działalność lub wprowadzasz na rynek nowy produkt, oferty przedpremierowe są idealne do przyciągnięcia uwagi i budowania ekscytacji u potencjalnych klientów.

#8. Oferta za zapis do newslettera: Oferowanie zniżek za zapisy do newslettera jest często stosowaną strategią. Ty otrzymujesz e-maile odwiedzających, a oni otrzymują zniżkę, dzięki czemu obie strony zyskują.

#9. Kod promocyjny dla polecających: Ludzie często ufają rekomendacjom znajomych lub członków rodziny. Wykorzystaj to, oferując promocje dla polecających. Możesz wynagradzać polecającego lub/i nowego klienta.

#10. Kod promocyjny dla lojalnych klientów: Nagradzanie lojalnych klientów ma dwa cele. Po pierwsze, sprawia, że więź z nimi jest jeszcze silniejsza. Po drugie, daje zniżki tym, którzy już u Ciebie kupują.

#11. Oferta wyprzedaży zapasów: Pojawiły się nowe produkty? Czas pożegnać się ze starymi zapasami. Możesz pozbyć się zapasów oferując swoim klientom kody rabatowe na te "stare" produkty.

#12. Retargetowane promocje: Retargetowane oferty są świetne, ponieważ są wyświetlane tylko osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę. Oznacza to, że znają już Twoją markę. Reklamy te przypominają im o powrocie, a oferowana zniżka (kod rabatowy) zachęca ich do zakupu.

#13. Kody rabatowe za osiągnięcie kamieni milowych: Daj kod rabatowy klientom w ramach świętowania kamieni milowych przez nich osiągniętych takich jak np. rocznica pierwszego zakupu, dzień przystąpienia do programu lojalnościowego.

#14. Zniżki na święta w poszczególnych krajach: Wykorzystaj specjalne dni w różnych krajach i oferuj kody rabatowe z tym związane np. oferuj kody promocyjne z okazji Dnia Kanady dla klientów z Kanady lub z okazji Diwali dla klientów z Indii. Dzięki temu możesz stworzyć poczucie ekscytacji i ekskluzywności dla klientów w tych krajach.

#15. Promocja zakupów w aplikacji: Jeśli chcesz uzyskać więcej zamówień za pośrednictwem aplikacji mobilnej, spróbuj zachęcić klientów do korzystania z niej podczas zakupów. Oferowanie kodów rabatowych na urządzenia mobilne może zmienić aplikację w główne centrum zakupów.

#16. Bezpłatna wysyłka: Zaoferuj bezpłatną wysyłkę, a usuniesz jedną z głównych barier zakupowych jakim są dodatkowe koszty wysyłki. W ten sposób prawdopodobnie przyciągniesz więcej nowych kupujących i sprawisz, że stali klienci będą wracać.

#17. Kupon rabatowy w mediach społecznościowych: Jednym z najlepszych pomysłów na kupony rabatowe jest oferowanie ekskluzywnych rabatów swoim obserwatorom w mediach społecznościowych.

Więcej informacji znajdziesz w tym artykule.