logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Duolingo

Grywalizacja sposobem na rezygnacje użytkowników

Grywalizacja Retencja
Źródło:



Rezygnacja użytkowników zabija wzrost.

Walka o zatrzymanie użytkownika to połączenie:
• Sprzedawania właściwym osobom w pierwszej kolejności.
• Posiadania świetnego produktu, który rozwiązuje istniejący problem.
• Zachwycenia użytkowników świetnym wdrożeniem, tak aby zaczęli korzystać z produktu.
• Przywiązania klienta do produktu.

Duolingo świetnie realizuje ten ostatni punkt (przywiązanie klienta do produktu) za pomocą grywalizacji.

Zamienili jedną z najbardziej nudnych i wyczerpujących rzeczy (czyli naukę języka) w coś zabawnego i uzależniającego.

Ekipa Duolingo robi mnóstwo rzeczy dobrze, ale w tym wpisie skupimy się na ich skrzyniach 'Early Bird' (poranny ptaszek) i 'Night Owl' (nocna sowa).

Jeśli ukończysz lekcję przed południem, otrzymasz skrzynię Early Bird, która zapewni ci podwójną premię punktów z lekcji przez 15 minut. ALE nie można jej otworzyć przed godziną 18:00. Otrzymasz powiadomienie, gdy skrzynia będzie gotowa do otwarcia.

Następnie, między 18:00 a północą, jeśli ukończysz lekcję, otrzymasz skrzynię Night Owl (ta sama nagroda), którą będziesz mógł otworzyć dopiero następnego ranka (ponownie dostaniesz odpowiednie powiadomienie o gotowości skrzyni do otwarcia).

Aby to zadziałało, Duolingo musiało najpierw wprowadzić grywalizację na inne sposoby:
• Zdobywanie punktów pozwala konkurować z przyjaciółmi i nieznajomymi. A ludzie bardzo lubią rywalizować.
• Każdego dnia, gdy wykonujesz lekcję, zwiększasz swoją serię (passę) dni z rzędu nauki języka.

W każdym bądź razie nagrody w postaci punktów są dla użytkowników Duolingo ważne, a ich przyznawania nic nie kosztuje twórców aplikacji.

A skrzynie zachęcają do korzystania z aplikacji DWA RAZY dziennie, a nie tylko raz. I dają twórcom aplikacji pretekst do wysyłania powiadomień typu push w nieirytujący sposób.

Jest bardzo mało prawdopodobne, że uzależniony użytkownik, który będzie korzystał z Twojego produktu wiele razy dziennie, w najbliższym czasie zrezygnuje z Twojego produktu. Wykaż się więc kreatywnością i zachęć użytkownika do częstego korzystania z Twoje produktu.