logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Społeczność

Jak budować społeczność?

Case Study Social media Społeczność
Źródło:



Społeczność - najłatwiejsze hasło do "rzucenia", ale chyba jedna z najtrudniejszych rzeczy do zbudowania.

Społeczność to plemię. To coś więcej niż tylko grupa ludzi. To kolektyw, który podziela wspólne zainteresowania, wartości i cele.

Zobaczmy więc jako można zbudować społeczność.

#1. Rozwijaj istniejącą społeczność

Świetnie to obrazuje przykład Jacka Butchera. Zaczął on publikować swoje charakterystyczne czarno-białe minimalistyczne grafiki na X (Twitterze) lata temu. Zyskał dość przyzwoite zaangażowanie użytkowników i obserwujących. Ale nie było to nic przełomowego.

Następnie zaczął projektować wizualizacje oparte na cytatach takich osób jak Naval, David Perrell i Marc Andreessen. Wykorzystał markę osobistą tych osób i ich lojalnych fanów. Dzięki temu zyskał dostęp do istniejących społeczności tych osób skupionych wokół produktywności i przedsiębiorczości.

To dało mu możliwość zbudowania podstaw dla swojej społeczności Visualize Value. A Visualize Value generuje teraz 7-cyfrowe przychody, nie wydając przy tym grosza na promocję w mediach.

#2. Buduj społeczność z pracownikami

Społeczność zaczyna się od ludzi stojących za "logo". I emotikonkami.

Tak właśnie zrobiło Morning Brew, które korzysta z emotikonki kawy.

Beehiiv również to zrobił, zmieniając każdego pracownika w członka społeczności.

Pracownicy Beehiiv dodają emotikonkę pszczoły w swoich notkach biograficznych w mediach społecznościowych. Ta emotikonka pszczoły pokazuje, że są częścią społeczności. Następnie ci pracownicy dzielą się wskazówkami, taktykami, spostrzeżeniami i wynikami ze społecznością newslettera.

Rezultat? Mnóstwo osób odpowiada teraz na posty dotyczące Beehiiv, zanim członkowie zespołu Beehiiv zdążą do nich dotrzeć!

#3. Społeczność = tożsamość

Sukces marki Glossier (wyceniana teraz na 1,8 miliarda dolarów) nie polegał tylko na sprzedaży produktów kosmetycznych. Chodziło o zbudowanie tożsamości - nie wymagającego wysiłku stylu życia "Glossier Girl" - do której wiele kobiet chciało należeć.

Jak stworzyli tę tożsamość?

Glossier wybierał modelki o podobnym wyglądzie i stylu życia z Instagrama lub wśród swoich pracowników. Te modelki następnie przyczyniły się do powstania tożsamości "Glossier Girl". Wspomniane modelki i ich obserwatorzy stali się członkami społeczności.

I ta tożsamość stała się magnesem. Przyciąga odpowiednich ludzi do społeczności. A produkt Glossiera zapewniał wejście do ekskluzywnego klubu.

#4. Oferuj dodatkową wartość dla społeczności

Budowanie społeczności nie polega na posiadaniu dużej liczby obserwujących ani na zapraszaniu grupy ludzi na czat grupowy. Chodzi o zapewnienie wartości wykraczającej poza podstawowy produkt.

Na przykład Colin i Samir (możesz ich znaleźć na YouTube) stworzyli społeczność, w której członkowie mogą się ze sobą kontaktować, gdzie mogą oni otrzymywać opinie na temat swojej kreatywności, przeprowadzać burze mózgów i nawiązywać współpracę.

A wszystko to działa nawet wtedy, gdy Colin i Samir nie są online ani nie publikują aktywnie postów - co naprawdę pokazuje siłę społeczności.

I na końcu cytat od Colina i Samira: "Rozwijając grupę odbiorców online, w zasadzie gromadzisz grupę ludzi, aby skierować ich w określonym kierunku, a Twoja zdolność do kierowania ich w tym kierunku określa wartość Ciebie jako twórcy. Jeśli ogląda cię milion osób, ale nie masz takiej umiejętności, to nie ma to żadnego znaczenia".